Alltså det här:
Visa bilaga 790972
Gröna linjer: För cyklar (och fotgängare), och ja, det är antingen från höger eller vänster i nedre kanten av bilden, ingen fortsättning mot där bilden är tagen. Och från bägge hållen kan man komma med hög fart.
Orange linje: Biltrafik, endast från vänster.
Svarta pilar: Asfalt.
Röd pil: Ett lager fint rullgrus på typ betong.
Är det något snille som tänkt till, om man svänger för snabbt så vurpar man och blir lite försiktigare i trafiken efter det. Helt vansinnigt. Trodde först att det var någon tillfällig (extremt) dålig lösning, men verkar vara permanent, har nog varit så i nån månad nu. Iom att det är upphöjt så har jag svårt att tänka mig att dom ska lägga på ytterligare något lager asfalt längre fram.
Cyklar där ofta, till/från affärn, från höger i nedre kanten. Jag hade tur och höll låg fart där första gången. Hade lika gärna kunnat vara mörkt, och brukar hålla lite högre fart, då hade jag vurpat rejält där.
Är det någon ny snilleblixt som kommer att implementeras på fler ställen, någon som sett det någon annanstans?
Har verkligen försökt förstå varför man valt att göra så, men kan inte komma på något.
Kan det vara några plattor under gruset och att gruset ska sätta sig i fogarna och därefter sopas bort? Oavsett så känns det helt vansinnigt.