Cykelbutiker efter E4:an Luleå-Sthlm?

Onkel

Ny medlem
Åker ner till Sollentuna från Luleå natten mot torsdag (imorgon natt alltså) och tänkte höra om nån vet av nå bra cykelbutiker efter vägen i t.ex. Sundsvall eller Gävle? Kommer inte att ha tid att åka in i centrala Sthlm eller egentligen nån annanstans än just Sollentuna.
Är ute efter löst sittande cykelkläder typ DH/enduro vilket verkar vara svårt att få tag i medans man hittar korvskinn i närmsta sportaffär/Coop och det vill jag inte ha. Så om nån har förslag på butiker så mottages dessa med glädje.

Tack på förhand.

Du passerar sportson i uppsala. Sedan har du cykelhuset i upplands väsby. Precis vid e4an. Cykelhuset är en bra butik. Vet inte om dom har exakt det du letar efter.

Jag har en Grön o svart FOX loosefit tröja över. (XL) Gammal men fin.

Cykelhuset är bra affär. Köpte American Classic Hjul där.

Cykelhuset i Upplands väsby har halva priset på alla kläder. Så det skulle jag satsa på. I Uppsala måste du ju ändå in en bit där gamla E4:an gick.

Ta en "liten omväg" via Järvsö Bergscykelpark genom att svänga av i Hudiksvall mot Ljusdal. Dom har alltid kläder för DH-åkaren i butiken.

// Daniel

Låter som att det finns lite att svänga in i iaf, sen får vi se om någon kan erbjuda ledigare cykelkläder vilket verkar vara ett problem på vanliga cykelbutiker.

Vi kommer att börja åka norr om Lule vid 3-4 på morgonen så när vi är nere i södern så borde butikerna ha hunnit öppna så det är nog inget problem med det. Hade dock inte möjlighet att göra några längre omvägar då vi har rätt tajt schema, annars hade Järvsö varit solklart.

Ska kolla in butikerna i Uppsala och Upplands Väsby iaf så får jag se vad de har.

Du passerar ju XXL och Team Sportia i Birsta/Sundsvall.
De kanske kan ha nått kul.

Tillbaka
Topp