Cykelbutiker skåne

LaCe

Aktiv medlem
Cykelbutiker skåne
Tänker mig att köra runt i Skåne från Kristianstad till Malmö till ystad till Kristianstad igen. Med bil och besöka cykelbutiker och andra cykelmål i Skåne.

Vad kan den samlade kunskapen här hjälpa mig med för bra butiker och intressanta platser om det finns några sådana med cykelkoppling.

Tänker mig musette i Malmö. Höllviken cykel. Roslins i ystad. Fribergs cykel i Trelleborg.

Vad mer?

Cykelbutiker skåne
DeGaVi i Kristianstad är nog ett sådant ställe. Cykelhandlare med egen tillverkning.
Men utgår du från Kristianstad kanske du redan känner till dem?

Cykelbutiker skåne
När du är i Malmö är Beijers verkligen trevliga att besöka. Tar du med hojen (mtb) tycker jag att du skall ta några varv på Regnbågsbanan vid brofästet. Hittas enklast från luftkastellet (parkering) o sedan hojar du bort till just under själva Öresundsbron. Vid masten o det lilla huset börjar varvet med en uppförsbacke på slänten upp mot motorvägen.

Cykelbutiker skåne
Fribergs i Trelleborg - är det verkligen värt ett besök, ganska ordinär cykelaffär vad jag minns. Så fall finns ju också visomcyklar i Trelleborg

Cykelbutiker skåne
Pyspunka82 sa:
Fribergs i Trelleborg - är det verkligen värt ett besök, ganska ordinär cykelaffär vad jag minns. Så fall finns ju också visomcyklar i Trelleborg
Ingen aning. Googlade och hittade. Men också därför jag frågar om tips här. Vad mer finns att besöka?

Cykelbutiker skåne
Mc-Center i Kristianstad är en riktigt bra butik. Lasse är mycket kunnig och är den man vänder sig till vid problem som cykelintresserad lokalbo. Cykelcentralen finns oxå och Degavi men ett tag känndes det som de tänkte mer på sin butik i Lund. Har inte varit där på länge.

Cykelbutiker skåne
Lite svårt att veta vad du är ute efter i butikerna, men Bikemasters i Limhamn är iaf en lite större seriös butik i mina ögon. Ingen renodlad entusiastbutik, har både standardcyklar och entusiast. Schysta iaf. Musette är supermysigt. :-)

Cykelbutiker skåne
Om de är nåt att åka en omväg för vet jag inte men du har ju Cykelhandlaren i Lödde och Cykelmekano i Landskrona också om du skulle finna dig på E6:an. Då kan man ju också passa på att cykla på Järavallen och ta en glass på Dockside i Landskrona eller Saltsjöbadens Kiosk i Bjärred.

Cykelbutiker skåne
Putteman sa:
Lite svårt att veta vad du är ute efter i butikerna, men Bikemasters i Limhamn är iaf en lite större seriös butik i mina ögon. Ingen renodlad entusiastbutik, har både standardcyklar och entusiast. Schysta iaf.-)

Nja, standard, el- och Christiania-cyklar. Har mest välmågande Limhamnsbor med villa och Hövding som målgrupp. Entusiasmen tar slut vid några få Trek-modeller. Men snälla är dom.
Beijers på Marieholmsvägen är roligare.

Senast ändrad:
Cykelbutiker skåne
Cykelhandlaren i Lödde och Roslins i Ystad, båda rekommenderas. Roslins för sin storlek, mycket kläder o skor förutom cyklar.
Lödde för känslan, dock mest de vanliga prylarna.

Tillbaka
Topp