Cykelbyxor - en j*vla djungel

Ida Ed

Medlem
Halloj,
Jag är en tjej på 175cm som väger 94-95kg. Mina lår är rätt stora och tycker att de flesta cykelbyxor har för stumma och tighta sömmar som avslut kring låren. Dett leder till krampkänningar när jag får pump en kort stund in i cyklandet. Är därför ute efter era tips på nya cykelbyxor.
Mina krav:
- Bra stretch hela vägen ner till byxslutet (lårlängd), inga sömmar som stryper all blodtillförsel
- Lagom med padding (passande för medeldistans triathlon)
- Hängselbyxor
Tack på förhand :)

Jag skulle tänka att amerikanska tillverkare har en större omfång av storlekar. T.ex. Pearl Izumi har bra saker och tjej storlekar upp till XXL. De enda bij jag har från PI är billig och använder jag till MTB, så kan inte riktigt bedöma deras padding.

Är det pendling eller landsväg, eller någon annan sorts cykling?
Svenska Craft har kanske - om inte de ovan nämnda amerikanska tillverkarna - modeller som passar dig, för Craft brukar inte snåla på lycran, så att säga. Du kan t o m fråga dem, om de har något som passar. De gånger jag gjort det har jag fått snabbt och bra svar.

Min tanke med mitt förra inlägg var ju "kanske läsa första inlägget?", sen såg jag att jag inte läst inlägget innan mitt ordentligt. Så det kan bli...

Craft har stor variation mellan sina olika modeller.

För egen del gillar jag Rapha, men de sitter tajt.

Santini har modeller som är väldigt följsamma i plasten (tyget).

Jag har kört Craft-prylar på IM-distanser, dock utan hängslen.

Är det pendling eller landsväg, eller någon annan sorts cykling?
Svenska Craft har kanske - om inte de ovan nämnda amerikanska tillverkarna - modeller som passar dig, för Craft brukar inte snåla på lycran, så att säga. Du kan t o m fråga dem, om de har något som passar. De gånger jag gjort det har jag fått snabbt och bra svar.
Bra där, har ett par goa från craft men räcker inte med ett par. Får se om de har npgon bra kundtjänst att få hjälp av!

Tillbaka
Topp