Xscat
Medlem
Cykeldator för att ta emot data från baklykteradar?
Hej alla, jag har köpt en Trek Carback Radar baklykta. Alltså behöver jag en cykeldator på styret där jag kan se datan som kommer från den. Den får inte vara för himla stor för jag har begränsad plats på styret. Det jag skulle vilja ha förutom varningarna från radarn är karta (helst i färg) så jag slipper plocka fram min papperskarta stup i kvarten, distans jag avverkat, kanske hastighet. Allt annat lull-lull får jag på min klocka och finns det inte där så behöver jag det inte.
Jag vill inte ha min telefon på styret (den är jättelik i sitt fodral och det är alldeles för bökigt att plocka ur och i den).
På Treks sida finns en lista på ca 400 olika cykeldatorer/smartklockor som passar ihop med radarn och jag är inte särskilt sugen på att gå igenom den en och en. Jag behöver inte en värstingvariant och det behöver inte vara Garmin. Men hyfsad kvalitet så jag slipper byta den om ett par år.
Tacksam för förslag på vettiga och helst billiga cykeldatorer.
Susann
På Treks sida finns en lista på ca 400 olika cykeldatorer/smartklockor som passar ihop med radarn och jag är inte särskilt sugen på att gå igenom den en och en. Jag behöver inte en värstingvariant och det behöver inte vara Garmin. Men hyfsad kvalitet så jag slipper byta den om ett par år.
Tacksam för förslag på vettiga och helst billiga cykeldatorer.
Susann