Den där frågan har jag funderat på nu sen i somras.. Råkade ut för en grej jag inte gillade, skulle kort in på COOP i Södertälje.. Var borta en 5-7 minuter, då jag kommer ut står en j-la tattare och bryter i låset på min MTB.. Inte för det är nån "värsting" som kostar skjortan plus lite till som ny.. Utan min "HPD" med omålad aluminiumram (Som jag tycker blev riktigt snygg.), där i princip varenda pryl är utbytt mot det som satt på från början.. Deore växlar, hollowtech vevparti, konverterat till skivbroms då gaffeln byttes mm. En del tjafsande med idioten blev det.. "Det är min polares" Hette det.. Hans flickvän som kom efter en stund, var klart irriterad på killens pinsamma beteende. Repor på bakramen, sabbat hänglås och mig riktigt pissed off... Nån kanske tycker jag borde polisanmält idioten, men vad är det för idé... Dom står hellre vid nån väg där det inte finns en käft och sätter dit de få bilar som råkar ha lite för bråttom där än löser såna här vardagsbrott.. Efter att korkskallen och hans flickvän gått i väg följde jag dom på lite håll, sen när han började bryta i en kundvagn gjorde jag en stor lov runt parkeringen och gick in till ICA-Maxi bredvid, med cykeln i hand gick jag fram till informationsdisken och pratade med tjejen där.. (Ingen tjafs om att jag inte fick ta med den in) Förhoppningsvis skickade hon vakterna dit.. Har efter detta inte velat stanna till vid nån butik i stan, låst cykeln och gått in. Vid ett tillfälle jag hade några pantburkar, så tog jag med cykeln in i den stora entrén (Willys i Södra) och stoppa burkarna i automaten, men valde att ta pengar från kassan en annan dag.. Ingen tjafsade med mig för detta... Så jag förstår mycket väl de som vill ta med cykeln in i butiken, det är som sagt inte värre än en barnvagn.. En tvillingvagn, lär ju blockera i gångarna betydligt värre.. Skitar ner lika mycket... Det är liksom skillnad på cykel och cykel!! MTB / gammal tant/gubb-cykel.. Den som säger nått om en unge i, det finns barnselar där föräldern bär barnet mot bröstet.