geologen sa:
marr sa:
Kan tillägga att för några år sen, när jag kraschade med lvg hojjen på motionslopp.
Då betalade folksam för lagning av ram, hos kid1000, kläder och hjälm. Utan några större konstigheter.
Ganska märkligt då det tydligen är emot både deras villkor och ideologi. Var det kanske välgörenhet?
Nä, men förmodligen en handläggare som inte hade koll på försäkringsvillkoren. Eller så täcks även cyklar, men att den som skrivit villkoren medvetet eller omedvetet gjort det otydligt.
Har flera vänner som utan minsta knussel fått bra ersättning för kraschade cykeldelar från Folksam, flertalet gånger. Även jag har haft en del med dem att göra. Skötts riktigt bra. De har även 5 eller 6 gånger intygat att cykeln täcks krasch om man har deras stora hemförsäkring där allrisken ingår. Men vi har väll bara haft tur och alla de handläggare jag pratat med har säkert ljugit.
Även fått ersättning för missad resa pga sjukdom, likaså sjukvård på privatsjukhus utomlands vid sjukdom, på samma försäkring. Även dessa fall har det aldrig varit något snack om saken.
Däremot täcks som sagt bara 20k vid stöld utanför bostaden. Fick 12000kr hoj snodd i cykelförrådet som föreningen har. 1 år gammal hoj, tror jag fick ut 11000 eller något, om inte mer. Inte heller där något knussel.
Riktiga bovar!! Klart som fan deras verksamhet går ut på att totalt gå med vinst. Det är ju inte välgörenhet de pysslar med. Men de tjänar även mindre i längden på att missköta sina kunder, för då förlorar man sina kunder.
Sen att du aktivt väljer att ha bas försäkringen. För att du ändå inte tror på dem. Är får du ju faktiskt skylla dig själv, inte läge att klaga då. Du verkar ju heller inte ha någon egen erfarenhet av det, vilket i o för sig inte är konstigt om man har bas.
Själv har jag deras mellanförsäkring i fackavgiften, den kommer jag ju inte undan från. Utökat till stor för kanske 1500kr per år eller något, kan jag tycka det är värt i o med att det ju även inkluderar reseskydd, sjukvård utomlands och massa annat.