Cykelglädje med Parkinsons

FiggeS

Medlem
Hej på er!

Ny i forumet. Jag älskar landsvägscykling sedan många år. Köpte en racer på Cykelcity 2013. Deras egna märke, Columbus. Körde på den ett par år till Parkinson gjorde att den blev stående i förrådet 2017.

Hopp till idag. Mår bättre och älskar fortfarande cykling. Kollar all cykling på tv och kör en praktisk men osexig Crescent hybrid.

Jag älskar cykelestetiken och kulturen och tänkte få igång min racer igen. Tanken är att körglädjen ska gå först-skapa en snygg och praktisk cykel. Ramen är svartvit.

Jag har enorma fötter (48,5) och de har dessutom ändrat form, vilket utesluter cykelskor. Jag måste alltså byta pedaler. Med tanke på säkerheten också.

Tanken är att skapa körglädje med en färgglad cykel. Matchande däck, styrlinda och pedaler. Jag tänkte rött eller gult.

Långt intro…nu till mina frågor:

Tips på bra färgglada pedaler med straps?

Tips på skön styrlinda?

Har sett färgade racerdäck-något bra tips?

Bor i Linköping. Vilket är det bästa stället för service?

Ha det gott

Fredrik

rött är nog lite mer förlåtande mot smuts än gult
o kör du rött tema så

styrlinda viken som du gillar egna favoriter är bbb, lizard skins, bontrager

sen iomed dina fötters storlek o sjukdomen skulle ja nog rekomendera tex oneup composite flats o skruva bort piggarna dom (är igentligen är mtb pedaler o stilpolisen skulle nog tycka de är galet men ur praktisk synpunkt så tror ja rejäla flats är "way to go") sen komplettera med straps tex https://fyndiq.se/produkt/2-pack-cy...-for-fastvaxlade-cyklar-rod-a36f3a91959f4bb5/

däck så tex Pirelli P ZERO Race TLR Colour Edition TechWALL+ SmartEVO Red

Är det verkligen lättare att få loss fötterna från pedalerna om de sitter fast med remmar? Platta pedaler med måttliga piggar tror jag är en bättre lösning, det finns de som kört the Transcontinental med den utrustningen så helt fel kan det inte vara.

rött är nog lite mer förlåtande mot smuts än gult
o kör du rött tema så

styrlinda viken som du gillar egna favoriter är bbb, lizard skins, bontrager

sen iomed dina fötters storlek o sjukdomen skulle ja nog rekomendera tex oneup composite flats o skruva bort piggarna dom (är igentligen är mtb pedaler o stilpolisen skulle nog tycka de är galet men ur praktisk synpunkt så tror ja rejäla flats är "way to go") sen komplettera med straps tex https://fyndiq.se/produkt/2-pack-cy...-for-fastvaxlade-cyklar-rod-a36f3a91959f4bb5/

däck så tex Pirelli P ZERO Race TLR Colour Edition TechWALL+ SmartEVO Red
Tack för svaret!

Är det verkligen lättare att få loss fötterna från pedalerna om de sitter fast med remmar? Platta pedaler med måttliga piggar tror jag är en bättre lösning, det finns de som kört the Transcontinental med den utrustningen så helt fel kan det inte vara.
tack för svaret! Har du något förslag på pedaler med måttliga piggar?

Tillbaka
Topp