Cykelgrejor i Ullared....?

us930

Aktiv medlem
Min fru och jag har hennes föräldrar från Spanien på besök här nu, bland annat har vi (hon...) planerat en shoppingrunda till Ullared, kanske inte precis något som jag har längtat efter, men så slog mig en tanke, kanske det finns cykelavdelning där också, så frågan är, kan man hitta några vettiga cykelgrejor i Ullared..?

Mvh Ulf S.

Det bästa med GeKås är att det är väldigt nära åkulla bokskogar. Låt dem gå på GeKås så kan du cykla under tiden.

Cykelkläderna passar inte mig och cykeltillbehören är på enkel nivå. Men man kan ibland göra fynd (eller hitta nåt som råkar funka väldigt bra). När jag började lite mer seriöst med löpning köpte jag mina första löpartights där för typ 79kr och de kör jag än idag och även när jag cyklar. Har även en Umbro tröja som vagt matchar min Kona. :)(http://happymtb.org/forum/read.php/1/2729197/2729207)

Annars finns en del bra perifera grejer som nödfilt, pytteförbandskudde, Fiskars grensåg, låga hatt- koner i paket (de orangea höga är för spröda), tejp, kemikalier etc.

Borst-setet har jag slitit ut ett par stycken också.

Citat från kompis:

"Ullared? Det är fan inte billigt där. Varje gång vi åker kostar det 6-7000kr, hahaha"

Jag har ett par vinterbyxor från Astral som kostade 2-3 hunkor. Det är de bästa vinterbyxor jag haft och då har jag lagt ut mycket pengar på bekväm vinterträning. Men utbudet på cykelkläder är väldigt varierande. Ibland bra ibland glest. Astral grejer är väl ungefär craft nivå på och kostar ungefär som craft i Danmark. Så det som finns inne brukar vara riktiga klipp.

Mvh
Magnus

Jag har:

*Handskar - långa (Smartphone kompatibla) - Mkt nöjd
*Kort cykeltröja - Nöjd - Sitter bra och skaver inte mm - Inget att klaga på.
*Vindjacka - Mkt nöjd med denna , både gällande passform och förmåga att stå i mot vind och viss väta.
Används även vid löpning med gott resultat.

Pris antyder kvalité och design men tycker det funkar bra.

Har ett par byxor från Astral, imponerad av kvaliten för de 200 kr som jag betalade.
Skulle ha köpt ett par till om jag hade kommit ihåg det.
Tröjorna fanns tyvärr inte i min storlek.

Det finns bra mellanlagerströjor typ våfflade i strukturen, används mycket hemma hos oss.
Längdåkningsbrallor med vindtät och vattenavstötande framsida finns ofta också, perfekta att pendla i.

Jag har en trevlig vindjacka för 159 kr. Vit genomskinlig, man känner sig som pantani -98 trots att det inte står assos på den och den kostar 1500.

Konkret skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en trevlig vindjacka för 159 kr. Vit
> genomskinlig, man känner sig som pantani -98
> trots att det inte står assos på den och den
> kostar 1500.

Hade de inte motsvarande byxor?

Luzen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det bästa med GeKås är att det är väldigt