Cykelhållare för 4 cyklar

Tjenare,
Är ute efter en cykelhållare till dragkroken för 4 cyklar.
Har kikat på Buzzrack Buzzwing, någon som har en eller testat?
Eller har ni någon annan att rekommendera?
Thylén variant med 3+1 tycker jag blir allt för dyr för antalet gånger den kommer användas för just 4 cyklar, vanligtvis transporteras 2 cyklar.
Kom gärna med input och tips.

Buzzack gör väldigt robusta ställ och man får mycket för pengarna. De är tyngre och har lite färre smarta funktioner än t.ex. thule men kostar ju hälften så mycket. Buzzwing har ersatts av Eazzy men finns säkert kvar i lager. Jag tror att Eazzy fälls ihop lite smartare och kanske har de utvecklat något mer också. Tänk på att Buzzwing och Eazzy är lite för korta för långa enduro- och DH-cyklar. Jag valde deras ställ som heter E-hornet av just den anledningen. Det stället finns däremot bara för 3 cyklar.

Har ett Eazzy 4 och är nöjd. Det är lite omständigt att fälla/tippa så man kommer in i bagageutrymmet jämfört med Thule som jag hade innan (vred att lossa på istället för pedal), men i övrigt riktigt smidigt (förutom att det är gjort i stål och därmed tungt).

Som Apotekarnes är inne på är det värt att kika på måtten om man har längre cyklar. Redan min Fuel EX Gen 5 i storlek Large börjar närma sig gränsen. Å andra sidan kan man blanda barncyklar och vuxencyklar hej vilt eftersom det inte är några krångliga armar att hålla på med.

Matnyttig tråd:

Tillbaka
Topp