Cykelhållare som passar Kona Process 134

TGreen80

Ny medlem
Tjenare,

Är ute efter en cykelhållare för dragkroken som passar till min Kona Process 134. Jag har redan hållare till taket men tänkte att en till dragkroken kan vara smidigt att ha för kortare transporter.

Problemet är att jag misstänker att det kan vara svårt att få cykeln att passa hållaren på grund av ramens form och lutning.

Någon som har tips?

//Green

De där hållarna med pinnar går alltid att peta in någonstans i ramen. Det gäller att se upp med avgasrör bara så att däcken inte skadas.

Annars är väl en sån cykeln står på enkel.

Den klassiska typen funkar oftast men ibland inte mer än hjälpligt, däremot tycker jag att ställ typ Thules RideOn funkar med precis vad som helst. Jula har nån variant t.ex.

Jag har kört en Kona Process på en Thule Xpress 970 utan problem, tycker det är en rätt smidig hållare för dragkroken för just snabba kortare transporter.

Senast ändrad:
Bumpar en gammal tråd, ni som kör er process på express 970 hur fäster ni den? När jag hänger på min proces 134 så får jag bara till det genom att hänga cykeln på innerbenet/dämparaxeln på bakdämparen, vilket känns lite så där?

Nu har jag ju inte just precis ett sånt ställ till namnet men väl ett som ser likadant ut. Du sätter ena pinnen mot underröret och andra bakom sadelröret. Du måste inte ha båda pinnarna genom insidan av ramen för att få behålla cykeln, dessutom lär du använda nån form av spännband för att hålla allt still iaf. Dessutom kommer hojen rätt högt med den placeringen så du lär cleara eventuellt avgasrör.

Så har iaf jag transporterat ganska många Kona Process-cyklar runt 2000 mil.

11535824_10153420388319868_1615670946289661619_n.jpg

Ber om ursäkt för den fula Saracen-cykeln i förgrunden. Principen är dock densamma. :)

Ok, får prova lite mer för att få till det, tack för tips! Hade lite bråttom till tisdagsajd sist så fick inte till det optimalt

Tillbaka
Topp