Cykelhjälm, dåliga och bra erfarenheter

Alla har vi bra och dåliga erfarenheter av cykelhjälmar. Kanske är det så att man kanske köpt en hjälm över nätet utan möjlighet till att prova den vilket resulterat i en cykelhjälm som inte sitter bra. Jag studerar industridesign på Lund School of Industrial design och driver ett projekt där jag utformar skyddsutrustning för landsvägscykel. Därför försöker jag skapa mig en uppfattning av vilka hjälmar som är populära och varför. Alla parametrar är relevanta för den här tråden så som utseende, möjlighet till fastsättning av glasögon och, den hjälmen är så ¤%& obekväm.
Har någon erfarit en olycka där hjälmen varit inblandad och kan dela med sig av sina upplevelser? Gjorde hjälmen sitt jobb? vad kunde ha varit bättre?
MVH/
Martin Paulsson, MID 2, Lund School of Industrial Design

Lunds_universitet_C2r_SVART.png

Alla har vi bra och dåliga erfarenheter av cykelhjälmar. Kanske är det så att man kanske köpt en hjälm över nätet utan möjlighet till att prova den vilket resulterat i en cykelhjälm som inte sitter bra. Jag studerar industridesign på Lund School of Industrial design och driver ett projekt där jag utformar skyddsutrustning för landsvägscykel. Därför försöker jag skapa mig en uppfattning av vilka hjälmar som är populära och varför. Alla parametrar är relevanta för den här tråden så som utseende, möjlighet till fastsättning av glasögon och, den hjälmen är så ¤%& obekväm.
Har någon erfarit en olycka där hjälmen varit inblandad och kan dela med sig av sina upplevelser? Gjorde hjälmen sitt jobb? vad kunde ha varit bättre?
MVH/
Martin Paulsson, MID 2, Lund School of Industrial Design

Visa bilaga 509973