Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cyklister som bär hjälm kanske oftare cyklar på vägen istället för på trottoaren. Skulle det vara exempel på riskkompensation i sådant fall?
cykla utan hjälm är som köra formel 1 utan skyddsklädsel de går skitbra så länge inget händer...
Har också cyklat i 40 år, skaffade inte hjälm förrän jag skulle få barn för 26 år sen. För 2 och 1/2 år sen gjorde jag en rejäl vurpa på egen hand. Hjälmen räddade mig och min skalle den gången. Sen gick det 6mån och det var dags igen. Jag blev påkörde den gången. Om jag inte hade haft hjälm, är det inte säkert att jag hade kunnat skriva detta inlägg. Jag klarade mig relativt bra men skadan har ändå krävt snart 2 års rehab träning på en nästan daglig basis.(jag landade på ryggen och skadade en kota) En hjälm är en väldig bra investering/livs försäkring. Jag borde har haft en hjälm på mig när jag trillade i badrummet en gång. Om jag hade slått huvudet i handfatet den gången, känns det extremt tveksamt att jag hade överlevt det. Jag får rysningar när jag tänker på det. Det enda skydd jag hade den gången var handdukenHade precis en diskussion med en släkting angående cykelhjälm, han är lite äldre och på hans "tid" så var de knappt nån som hade cykelhjälm.
Han har cyklat i över 40 år och aldrig trillat av cykeln.
Så min fråga lyder, hur länge har du cyklat? och har du nångång haft nytta av din hjälm?
Ok baby okJag har cyklat i ca 45 år, aldrig använt hjälm, och ser inte att jag kommer göra det nånsin.
Men så har du ju blivit inbiten AIK:are också…?Jag har cyklat i ca 45 år, aldrig använt hjälm, och ser inte att jag kommer göra det nånsin.