Cykelkärra bagage till kortcamping med familj
Funderar på lite korta cykelturer med en, max två, nätters camping med fru och 7 + 9-åring i sommar. Har insett att 7-åringen inte är ngn långcyklare så jag vill sätta ribban lågt då det gäller sträcka och varaktighet. Tänkte först investera i lite ordentliga väskor till frun och mig, men inser att jag även måste köpa tält eftersom de tre vi har är olämpliga för 4 person och att packas på cykel. Dessutom bör jag nog också investera i bättre pakethållare och vi skall köra med ordentlig last på hojarna.
Har därför kommit fram till att det är enklast och billigast med en cykelkärra som man lastar det tyngsta och mest skrymmande i. Kör vi på den lösningen (gjorde det 2018 med en gammal nu kasserad barncykelvagn och det funkade bra) kan vi förmodligen klara övrigt packbehov med de gamla och halvkackiga väskor vi har och även anv. bef. tält (popup - skrymmande men praktiskt och funkar på vagn).
Tänkte direkt på Biltemas lilla bagagekärra för en tusing, men hittade lite andra alternativ på nätet. Bla denna:
www.vidaxl.se
Är dock fundersam både över vidaXL, vad är det för några gökar, är de pålitliga, och vagnen de erbjuder, är det ngt att ha? Lastkapacitet 65 kg och vagnvikt 10,8 kg, det låter nästan för bra för att vara sant.
Någon som har koll och/eller eller synpunkter?
Har därför kommit fram till att det är enklast och billigast med en cykelkärra som man lastar det tyngsta och mest skrymmande i. Kör vi på den lösningen (gjorde det 2018 med en gammal nu kasserad barncykelvagn och det funkade bra) kan vi förmodligen klara övrigt packbehov med de gamla och halvkackiga väskor vi har och även anv. bef. tält (popup - skrymmande men praktiskt och funkar på vagn).
Tänkte direkt på Biltemas lilla bagagekärra för en tusing, men hittade lite andra alternativ på nätet. Bla denna:
vidaXL Cykelsläp svart och gul 65 kg | vidaxl-se
Denna mångsidiga cykelvagn har en maximal lastkapacitet på 65 kg. Det är ett perfekt val för lokala eller långväga turer. Cykelvagnens ram är tillverkad i stål vilket gör den väldigt stadig och hållbar. Tack vare sitt tyg i 100% polyester är lastutrymmet med medföljande överdrag...
Är dock fundersam både över vidaXL, vad är det för några gökar, är de pålitliga, och vagnen de erbjuder, är det ngt att ha? Lastkapacitet 65 kg och vagnvikt 10,8 kg, det låter nästan för bra för att vara sant.
Någon som har koll och/eller eller synpunkter?