Cykelkläder för kvinnor, fysisk butik Göteborg efterfrågas

n3wton

Aktiv medlem
Var går man för att hitta en fysisk butik i Göteborg med lite utbud för kvinnor? Gäller landsväg/gravel.

Uppskattar all form av hjälp såklart, men ser speciellt fram mot svar där man faktiskt själv köpt eller säkert vet att det finns ett visst utbud för någon som inte själv har koll på storlek etc.

Jag ser oftare och oftare klungor med kvinnor på lvg-cyklar på vägarna och det är ju skitkul, och hoppas att några av er hänger här också och vill dela med er av era erfarenheter!😊

Är inte tjej, men, Specialized Concept Store på Odinsgatan har kläder från Specialized, ett provrum och supertrevlig insatt personal.

Sen köper nog dom flesta av oss hängivna cyklister våra kläder online då utbudet är både roligare och stundvis billigare än det man finner i fysisk butik :)

Det är nog den butik jag själv tänkt främst på. Ogillar instinktivt Spez som cykelmärke av oklar anledning (mainstream kanske?) men har genom åren sållat fram både skor, hjälm och handskar som jag själv uteslutande kör med numer. Tror de gör bra grejer generellt mao!

Själv vet jag ju exakt vad jag vill ha och har såklart en massa tips, men det är skillnad på att vara ganska ny i hobbyn och att efter många års idogt cyklande veta exakt vad man vill ha. Svårt att säga till någon att "köpa lite kläder" och då få betala 2-3000 kr per plagg som en annan gör. Framförallt utan att ens prova först..

Är väl bara SCS och Sportspec som har något utbud att tala om överhuvud taget. Sportson har inget speciellt och Trek vet jag faktiskt inte. Sen håller jag med om att Specialized gör bra tillbehör. Har kört deras sadlar i snart 15 år.

Senast ändrad:
Nu har föremålet för frågan varit runt i alla butiker förutom Sportspec. Totalt utan framgång! Man blir ju lite trött men jag har likt nästan alla andra knappt köpt ett plagg i fysisk butik på många år, så då kan man inte gnälla när det inte finns något utbud. Får se hur det gås vidare framöver, men blir säkert till att beställa något istället.

Tack för svar i tråden!😊

Stadium har ju faktiskt ett helt OK utbud av cykelkläder på deras hemsida, med märken som VOID, POC, Odlo mm. Men vad som finns i varuhusen har jag ingen koll på tyvärr.

Jag skulle säga att den butiken jag upplevt haft störst och bäst sortiment i Göteborg är MTBstore, men det är ju just för den disciplinen.

Cykelbutikerna i Göteborg har ju historiskt sett bara sett till cyklarna och mindre (eller inte alls) på det som hör till. Runt 2019 så var det däremot ett gott utbud av VOID-kläder i stan, men det var då när varumärket var lokalt och det fanns en slags "lokalpatriotism" att bära det, nu är de flesta i stan klädda i alla möjliga märken (som bara går att köpa på nätet).

Jag har bara varit där någon enstaka gång, men såg Raphagrejer på Cykelfiket. Tydligen inte så mycket grejer just nu verkade det som efter rapport från hon som letar. Sen ska väl sägas om det är skralt utbud för mansspecifika kläder är det säkert än mer skralt för kvinnoditon.

Jag har bara varit där någon enstaka gång, men såg Raphagrejer på Cykelfiket. Tydligen inte så mycket grejer just nu verkade det som efter rapport från hon som letar. Sen ska väl sägas om det är skralt utbud för mansspecifika kläder är det säkert än mer skralt för kvinnoditon.
För någon som pendlar mellan Oslo och Göteborg så kan jag berätta att landsvägscykling i Göteborg är sådär 98% snubbar och cirka 70% i Oslo. Butikerna går såklart efter vad kunderna köper och du finner fler cykelkläder för både killar och tjejer i Oslo kontra Göteborg.

Stadium har ju faktiskt ett helt OK utbud av cykelkläder på deras hemsida, med märken som VOID, POC, Odlo mm. Men vad som finns i varuhusen har jag ingen koll på tyvärr.
Stadium i Sisjön hade relativt ok butiksutbud en gång i tiden, kan vara värt en titt.

Jag skulle säga att den butiken jag upplevt haft störst och bäst sortiment i Göteborg är MTBstore, men det är ju just för den disciplinen.

Cykelbutikerna i Göteborg har ju historiskt sett bara sett till cyklarna och mindre (eller inte alls) på det som hör till. Runt 2019 så var det däremot ett gott utbud av VOID-kläder i stan, men det var då när varumärket var lokalt och det fanns en slags "lokalpatriotism" att bära det, nu är de flesta i stan klädda i alla möjliga märken (som bara går att köpa på nätet).
Vad är det för märke som bara går att köpa på nätet menar du?

Vad är det för märke som bara går att köpa på nätet menar du?
Ja bor du i Göteborg och tar dig en shoppingtur bland cykelbutikerna så är det många märken du inte finner i butik, och vilka dom är har jag ju ingen lust att sitta och skriva en lång lista på :)

Ja bor du i Göteborg och tar dig en shoppingtur bland cykelbutikerna så är det många märken du inte finner i butik, och vilka dom är har jag ju ingen lust att sitta och skriva en lång lista på :)
Lång lista?

Så lång tror jag inte den blir tänkte mest hjälpa dig därav frågan.

För någon som pendlar mellan Oslo och Göteborg så kan jag berätta att landsvägscykling i Göteborg är sådär 98% snubbar och cirka 70% i Oslo. Butikerna går såklart efter vad kunderna köper och du finner fler cykelkläder för både killar och tjejer i Oslo kontra Göteborg.
Lite OT mot TS: Vilka cykelbutiker är värda ett besök i Oslo nu för tiden?

Tillbaka
Topp