Cykelkläder för våren/hösten

Aktiv85

Medlem
Hej hej, kollar runt efter cykelkäder för vår/höst och vintercykling. Lite sugen att köpa långacykelbyxor och en cykeljacka som inte är allt för tät vid ryggen. Kikade lite på Void och Castelli?. Något någon rekomendera? Andra märken?

/Aktiv85

Jag vill köpa långa cykelbyxor. Är det bra om det är Bibs i dom? Och man har cykelbyxor under? Jacka som andas och inte blir som en termos

//Aktiv85

Aktiv85 sa:
Jag vill köpa långa cykelbyxor. Är det bra om det är Bibs i dom? Och man har cykelbyxor under?
För mig funkar det bäst om jag endast har hängslen i det yttersta lagret, under har jag då vanliga (midje-)cykelbyxor.
Det blir för svettigt med onödigt många lager tyg på ryggen.
De bästa långa hängselcykelbyxorna jag har även windstoppermembran på framsidan, de är av märket Craft men det finns många liknande modeller från andra märken.
Att de passar är viktigare än välja samma märke/modell som ngn annan cyklist

Aktiv85 sa:
Jacka som andas och inte blir som en termos
Som jag skrev här: https://happyride.se/forum/read.php/1/3297985/3298110#msg-3298110
Det finns vindjackor som endast är (vind-)täta mot fartvinden, dvs framsidan och ventilerande på baksidan. Även om det inte helt eliminerar problemet med kondens är det den lösning som på bästa sätt kombinerar vindtäthet och ventilation.
Åtminstone för mig.

/Håkan

Tillbaka
Topp