Cykelkläder i Stockholm?

firiki

Medlem
Cykelkläder i Stockholm?
Hej,
Ni som bor i Stockholm var köper cykelkläder ifrån? Har ni några butiker som ni skulle rekommendera?
Söker damkläder/ skor för att använda för att pendla till jobbet. Jag uppskattar bra kvalitet (och pris).
Har cyklat i flera år till jobbet med aldrig så långt som jag gör nu, så jag måste uppdatera min cykelutrustning.

Webbutiker har jo allt, men jag känner att vill prova och känna på kläderna för att bestämma mig som nybörjare i detta.

Jag köper gärna second-hand också men upplever att det inte finns så stort utbud av damcykelkläder.

Tack på förhand!

Cykelkläder i Stockholm?
Hej,
Ni som bor i Stockholm var köper cykelkläder ifrån? Har ni några butiker som ni skulle rekommendera?
Söker damkläder/ skor för att använda för att pendla till jobbet. Jag uppskattar bra kvalitet (och pris).
Har cyklat i flera år till jobbet med aldrig så långt som jag gör nu, så jag måste uppdatera min cykelutrustning.

Webbutiker har jo allt, men jag känner att vill prova och känna på kläderna för att bestämma mig som nybörjare i detta.

Jag köper gärna second-hand också men upplever att det inte finns så stort utbud av damcykelkläder.

Tack på förhand!
Jag pratar nu lite mer budget. Decathlon kan ha bra grejer, XXL är lite mer hit or miss tycker jag när det gäller kläder. Gillar märket Van Rysel som finns på Decathlon. Deras cykelbyxor har bra passform. Dock var Decathlons regnbyxor med fot inte bra, det är en unisex modell som inte passar tjejer så bra eller speciellt inte om man har långa ben.

Cykelkläder i Stockholm?
JB cykelsport i Handen har Castelli som har bra kvalitet på sina vinterkläder tycker jag. Johan som äger butiken är trevlig och kunnig också. Cykelcity inne på söder har Pas Normal Studios och Rapha som ligger i premiumnivån i pris.

Cykelkläder i Stockholm?
Cykelcity hade rabatt på damkläder från Rapha när jag var förbi i måndags (antar att det är priserna man ser på webben), men det är ju ändå rätt dyra kläder. Jag tycker att Cykelcity har ganska bra utbud av skor också, men jag har inte koll på hur det ser ut med dammodeller/storlekar.

Cykelkläder i Stockholm?
LaChemise har väldigt bra kläder och verkar ha rea nu också

Cykelkläder i Stockholm?
LaChemise har väldigt bra kläder och verkar ha rea nu också
De såg fina ut. Jag kan bara inte undgå att reflektera över hur viktigt det är att man syns ordentligt. Så mitt tips är ta gärna knalligare färger än tex svart, marinblått eller mossgrönt på överdelen. Eller reflexväst ovanpå, fast de är ju inte så snygga alla gånger.

Tillbaka
Topp