Cykelklubbar i Halmstad

prog78

Ny medlem
Cykelklubbar i Halmstad
Någon halmstad människa på forumet som har koll på vilka klubbar som finns i närheten? hittat ck bure, men verkar bara som dom kör lördags träningar. Men då är jag hemma i Göteborg och kör träningar med klubbarna här istället. Finns det några andra halmstads klubbar än ck bure? eller kör ck bure rent av på vardagar med, bara att de inte skriver ut det på sin hemsida?

mvh

(edit. fixade lite stavfel)

Senast ändrad:
Cykelklubbar i Halmstad
Tjenare!

Bure har du på landsvägsbiten.

Vi har en nystartad klubb Halmstad MTB. Kolla in halmstadmtb.se (Kräver registrering för att kunna se forumet.)

Själv har jag inte varit jättedelaktig senaste året men resten av gänget har kört rätt flitigt. Ambitionen bland medlemmarna är allt från hobbyåkare som kör någon gång då och då till de som tränar flitigt och tävlar en del.

Måndagar brukar vi (hmmm... de) köra en lugnare runda som alla skall kunna hänga med på.
Onsdagar en lite snabbare runda.
Lördagar en rejälare runda.

Kolla in hemsidan...

Cykelklubbar i Halmstad
Hej!

Om det gäller lvg så är jag med intresserad av klubbar. Kikat lite på CK Bure. Känns som det är lite sent på säsongen nu bara så får väl ta det till våren.

Jag är nyinflyttad till Halmstad och studerar vid HiH. Du råkar inte bo vid Gamletull? Finns något bekant med bilderna på din blogg, antagligen känner man igen dig från nollningen.

Cykelklubbar i Halmstad
Bure har ergometer-träningar på veckorna hela vintern och utomhusträning på helgerna. Tror inte halmstad mtb har någon inomhusträning på veckorna.

Cykelklubbar i Halmstad
Tack för svaren! Då har jag lite mer kött på benen. Klumpig som jag är så glömde jag nämna att det främst är LVG det handlar om. Ett MTB inköp finns i drömmarna. Men tyvärr inte i verkligheten, än.
Kanske får bli ett mtb inköp istället för andra onödiga prylar. Kör ni hela vintern med er MTB träning?

Unique87. Stämmer väldigt bra. Bor i gamle tull (erik olsons gata 4, den byggnaden som ligger "längst ut" om det går att säga så). Vad pluggar du för något? pluggar själv byggnadsingenjör! Visst är det lite sent för lvg, men kommer ändå finnas några fina dagar att ta tillvara på. Vad sägs om att köra några pass ihop nu i höst?

Cykelklubbar i Halmstad
prog78: vi kör mtb på vintern. Pannlampa på vardagarna och långturer på helgen. Både jag och Frisk jobbar på högskoleområdet. Och jag bor granne med dig; Sven Jonssons gata...

Uffe

Cykelklubbar i Halmstad
Kör ni tung terräng eller blir det mycket stigar också? Har ju crossen stående hemma. Skulle lika väl kunna dra med mig den ner tills studentekonomin tillåter ett mtb köp :)!
Vore skönt att få lite kontinulitet på dagarna, även under vintermånaderna!!!

Låter grymt, då kan vi ju köra lite skyltspurter till högskolan på mornarna ;)

Cykelklubbar i Halmstad
Välkommen till Halmstad(även om jag numera övergett staden för Huskvarna)! Som det nämndes innan så har vi inte några organiserade inomhusträningar över vinterhalvåret men det finns alltid NÅGON på forumet som ger sig ut flera dagar i veckan för att träna. Registrerar du dig så ser du att det är aktivt och fungerar bra för att förmedla när, var och hur träningar/turer sker. Eftersöker du/ni mer kontinuerlig inomhusträning så kan det kanske vara ett alternativ att även ansluta till Bure då de tidigare haft träning inomhus 3 gånger i veckan, något som vi i Halmstad Mtb inte kan erbjuda (ännu?). Annars är vi en förening som mest vill ha roligt, cykla och umgås men också se till att vi får ut det mesta av det vi vill ha av varje pass. Lycka till med studierna och jag hoppas att du kommer trivas med både staden och träningen. Ge forumet en chans innan du bestämmer dig, det är trots allt gratis =)

Viktor

Kassör - Halmstad MTB

Cykelklubbar i Halmstad
Bure kör utomhusträning tis o tors kl 18 ett par veckor till. Sen är det bara inomhus i veckorna.
Halmstad Mtb gänget kör lite 2t pannlampstur då o då på lite enklare stigar. Kolla forumet.
Magnus

Tillbaka
Topp