Cykelklubbar i Jönköping

Guslar

Ny medlem
Cykelklubbar i Jönköping
Från och med den 1 februari byter jag Ljungby mot Jönköping. Ett riktigt uppköp i alla fall om man ser till antalet cykelklubbar. Jag söker en klubb med skön och avslappnad stämning. Jag har som mål att köra i alla fall delar av långloppscupen samt några lokalatävlingar om det finns. Hade tänkt att skaffa mig licens så jag i alla fall kan köra sportklassen. Någon som har nåt tips?

Cykelklubbar i Jönköping
Jönköpings CK tycker jag. Själv med och kanske mest lvgklubb men de flesta kör även mtb.

If Hallby är väl skönaste klubben om man bara kör mtb annars. Kör mtb 2-3 gånger i veckan, tävlar i Västgötacupen och en del långlopp och finns bra träningskompisar om man inte är elittoppen skulle jag säga. Brukar träna en del med de.

Antalet cykelklubbar behöver ju inte bara vara bra tycker jag, CK Revanche är ju en rätt död klubb och Team Bitwise känns lite överflödig med. Sen finns IK Hakarpspojkarna med, seriös klubb som är väldigt bra om man är hårt satsande tror jag.

Cykelklubbar i Jönköping
Välkommen till Cykelstaden nr.1

Som cerro skriver finns det några cykelklubbar. Jag vill nog ändå tillägga lite

IF Hallby MTB - Främst för MTB även om en del av oss kör lvg också. Grymt trevlig klubb med stor uppslutning på träningar. En familjär stämning på våra events med allt från nybörjare till elit.
http://www.if-hallby.se/sok/
Skicka pm om du vill veta mer om Hallby

JCK - främst lvg men också duktiga MTB cyklister, eller vad sägs om Alexandra Engen. Rätt bra.

IKHP - Har varit en av landets största MTB klubbar. Fortfarande rätt stora. www.ikhp.se

Bitwise - En renodlad landsvägsklubb som satsar hårt på Vätternrundan och andra motionslopp. Har bla en framgångsrik sub8 satsning på VR.

Kolla även in cykellistan.se för mer info om vad som händer inom cykel i Jkpg.

CK Revanche är väl som cerro skrev rätt

Cykelklubbar i Jönköping
Tack för riktigt bra svar. Både JCK och Hallby verkar vara trevliga klubbar. Kör väl både MTB och Landsväg men det blir nog mest MTB till 2011 hade jag tänkt. Ska hur som helst bli kul att vara med i en riktig cykelklubb.

Tillbaka
Topp