Cykelköket Solna

Cykelköket Solna
La du märke till att det flyttat till ny lokal eller cyklade du förbi den gamla stugan?

"Numera håller de till vid den gamla timmerstugan vid Hagalundsparken."

Cykelköket Solna
Jag kanske varit på fel adress då. Jag kan inte hitta adressen till timmerstugan. Ska cykla förbi där efter jobbet nästa vecka och kolla.
Solgatan 22, enligt Google Maps.
Image3.jpg

Kan var svårt med gatunamnssystematiken.
Men allt faller på plats med en karta från 1913 ;-)

Ännu längre tillbaka gick järnvägen över kullen österut längs med kyrkogården (numera en cykel och gångväg), det går fortfarande att se spåren om man vet vad man ska titta efter.

Senast ändrad:
Cykelköket Solna
Solgatan 22, enligt Google Maps.
Visa bilaga 712998
Kan var svårt med gatunamnssystematiken.
Men allt faller på plats med en karta från 1913 ;-)

Ännu längre tillbaka gick järnvägen över kullen österut längs med kyrkogården (numera en cykel och gångväg), det går fortfarande att se spåren om man vet vad man ska titta efter.
Super, tusen tack :)

Cykelköket Solna
Om jag är rätt underrättad hyr Solna inte längre ut lokalen till Cykelköket utan huset ska renoveras för andra verksamheter.
stämmer bra så gamla cykelköket solna lades ner men en av killarna från de gamla cykelköket spann vidare och kör numera cykelkök onsdagkvällar i cykelfrämjandets regi ett stenkast därifrån nere i ovannämda timmerstuga men även den andra av dom drivande på gamla stället är ibland med på de nya

Cykelköket Solna
stämmer bra så gamla cykelköket solna lades ner men en av killarna från de gamla cykelköket spann vidare och kör numera cykelkök onsdagkvällar i cykelfrämjandets regi ett stenkast därifrån nere i ovannämda timmerstuga men även den andra av dom drivande på gamla stället är ibland med på de nya
Passar mig bra, tänkte ta mig dit på onsdag.

Cykelköket Solna
Personal? Är inte detta en ideell verksamhet som man gör tillsammans?
Ja jo, gör man det själv och bara lånar verktyg så funkar det säkert hur bra som helst. Reagerade bara på en recension där dom beskriver att en kille där förstörde torx-skruvar med mera.

Edit: Dock en tre år gammal recension ser jag nu

Cykelköket Solna
Ja jo, gör man det själv och bara lånar verktyg så funkar det säkert hur bra som helst. Reagerade bara på en recension där dom beskriver att en kille där förstörde torx-skruvar med mera.

Edit: Dock en tre år gammal recension ser jag nu
Jag tänkte låna verktyg där om det finns och även lära mig att göra service på min cykel själv. Jag brukade alltid lämna in cykeln hos Jarla Cykel på Rådmansgatan i Stockholm och har alltid varit nöjd med deras service men om man kan meka själv så gör jag det hellre samtidigt som man lär sig. Att betala en slant för detta är inga problem. Jag cyklar ganska långt, pendlar till jobbet varje vardag, blir cirka 13 mil/vecka. Det finns säkert många här som pendlar mycket längre. Men i alla fall, delarna slits ut rätt snabbt och då behöva bytas ut. Exempelvis behöver jag sätta i ny kedja nu.

Cykelköket Solna
Kan verkligen rekommendera Cykelköket Solna. Jag var förbi där igår och fick många bra tips och Tomas justerade mina växlar så att de fungerar bra nu!
Hoppas jag hinner dit en gång till innan de stänger för säsongen.

Tillbaka
Topp