Cykelkompis Vätternrundan 2025

Virreh

Medlem
Efter att min cykelkompis backat ur undrar jag om det finns någon cykelgrupp som behöver en extra medlem, eller om någon vill cykla Vätternrundan tillsammans med mig.

Det blir min första Vätternrundan, och jag är en nybörjare och glad entusiast som har cyklat sedan juni 2024. Just nu cyklar jag 1-2 gånger i veckan, och varje runda är cirka 5-6 mil. Jag planerar att successivt öka distansen för att vänja kroppen. Min snitthastighet ligger på cirka 25-30 km/h.

Jag är 30 år, bor i Eskilstuna, och är riktigt sugen på att genomföra Vätternrundan 2025 och sedan fortsätta med en svensk klassiker!

Jag undrar också hur andra har löst transport och boende inför Vätternrundan. Några tips eller rekommendationer?

Är kanske förtidigt ute med detta men ringde runt till hotell i Motala och de flesta hotellen är redan fullbokade juni 13-14.

Allt gott!
Virreh

Bilagor

• Cykel.PNG
    Cykel.PNG
    914.4 KB · Besök: 710
du är nog snarare för sent ute vad gäller boende.
Allt är helt tjockt där nere och blir sannolikt fullbokat så fort de släpper nästa års tider.

Vi har senaste åren tältat på Norra IP i stan. Funkar men är inte helt optimalt då sömnen inte är vad man kanske önskar inför ett par timmar i sadeln.

Lycka till med VR!

Privat boende borde inte vara nåt problem att få tag på. När vi var ett kompisgäng som körde hyrde vi en lägenhet på gångavstånd fr start och mål. De senaste gångerna jag kört (2015-2016) körde jag själv, då hyrde jag ett rum i ett hus ett par mil utanför Motala. De skjutsade till start och hämtade efter målgång. De åren var det ju dessutom betydligt fler startande än det varit nu efter pandemin, så tycker det vore konstigt om det inte gick att hitta boende nu. På den tiden fanns det nåt annonstorg på hemsidan för privata boenden, vet inte om det är kvar eller om det är andra kanaler att leta i nu.

du är nog snarare för sent ute vad gäller boende.