Cykelköp på internet

Racerman

Ny medlem
Cykelköp på internet
Hej! Funderar på att köpa en cykel på internet. Vad ser ni för för- och nackdelar med det?
Någon som har nått att säga om t.ex www.cykelmagneten.se? Eller www.bikebusters.se??
Tycker det är liiiite läskigt att köpa med tanke på garanti och om man får problem med hojjen..
Tacksam för svar!!! Trevlig sommar alla

Cykelköp på internet
tyskarna är nog enligt mig mindre bekymmer med, service-mindedheten är ofta större i tyskland än här där iaf enligt mig butiks-ägare ofta försöker slingra sig ur på något sätt, inte bara cyklar såklart nu utan generellt..
cykelmagneten är ju en riktig butik, trevlig personal när man är inne där. vet inte hur dom är med garanti-ärenden. Bikebuster har väl också riktig butik. Fast dom ligger i danmark.

Ingen speciell skillnad förutom svårt att prova innan man köper

Cykelköp på internet
Tack för snabba svar! Mitt problem nu är att jag tycker det känns lite läskigt att köpa en cykel över 15 000 då man inte provcyklat den. Visst, jag vet ju att jag vill ha strl 58...Eller vad tror ni???

Just nu står melllan dessa cyklar:

Nishiki Competition Carbon med Ultegra/105 15.000kr (Butik)
Wilier Montirolo Carbon med Ultegra 15.000kr (Nätet)
Trek 1.7 Ultegra/105 15.000kr...(Butik)

Vad tycker ni???? Need help..

Senast redigerad av en moderator:
Cykelköp på internet
Jaha, det är en racer du är på jakt efter. (det avslöjade ju ditt nick) :-)
Då kanske det är lite känsligare att det blir exakt rätt storlek, om jag skulle köpa en racer i den prisklassen skulle jag nog vilja prova ut rätt storlek i en affär.

Men det är klart, har du haft racer förut och har bra koll på vilken storlek som passar så finns det ju pengar att tjäna i Dyskland t.ex.

Senast ändrad:
Cykelköp på internet
Att handla över nätet är kanon, större urval, bra priser.
Men allt är inte guld som glimmar, man måste ha bra koll på vad man skall ha. Vilken komponentnivå man vill ha, storlek på ramen osv. Och att nätbutiken har en hyfsad storlek så dom finns kvar vid eventuella garantiåtgärden osv.
Min erfarenhet är att tex tyska nätbutiken inte krånglar alls vid felleverans eller garantiåtgärd, det är inget snack. Bara skicka tillbaka så får man det utbytt.

Alltså vet man exakt vad man vill ha då är nätköp kanon.
Är man en förstagångsköpare som vill ha råd och lite personlig service då är det en "riktigt" butik som gäller.

//Johan

Cykelköp på internet
Jag har bara köpt grejer på nätet till min cykel.

Ram: Canyon.com
Komponentgrupp: Merlincycles.co.uk
Hjul, Styre, med mera: Chainreactioncycles.com
Diverse grejer: Wiggle.co.uk
-||- : Bonthronebikes.co.uk
-||- : Actionsports.de
-||- : Ebay.com / co.uk

Och det har aldrig varit några problem.

Jag har tjänat in mer än 10000:- på att handla över nätet istället för via min LBS.

Cykelköp på internet
om du är sugen på wiliern så ring cykelmagneten. brukar inte vara omöjliga att ha och göra med. Eller bättre. Semesterdag i Falkenberg

Tillbaka
Topp