cykellarm?

cykellarm?
hur de fungerar? med 99,9 % säkerhet med en sladd/ledare som går i vajern, när den klips bryts kretsen o den larmar. lät o lätt att kringgå, inget är omöjligt, ett sätt skulle vara att skala kabeln ner till ledaren o den parallellkoppla sladd över så borde man kunna klippa, det är ju ingen "fancy" sak, men det är ju knappast nått man bara gör sådär o gör snabbt o enkelt :D

men varför ha hojjen utanför? jag hade inte vågat ens i stålkista :D

cykellarm?
jag hade inte haft det som primärlås om jag bums måste ha hojjen i trapphuset. då hade jag haft nå riktigt fett som första lås. MEN då ska det gå att låsa fast, annars äre totalt värdelöst.

cykellarm?
Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> jag hade inte haft det som primärlås om jag bums
> måste ha hojjen i trapphuset. då hade jag haft nå
> riktigt fett som första lås. MEN då ska det gå att
> låsa fast, annars äre totalt värdelöst.

Håller med. En av de bästa säkerhetskombinationerna är att låsa fast i något ordentligt samt använda ett grymt lås, typ Kryptonite Fahgetaboutit.

Bilagor

• krypto_ny_fahgettaboudit.gif
    krypto_ny_fahgettaboudit.gif
    17.6 KB · Besök: 145
cykellarm?
Frågan är snarare vad händer om/när larmet går? Kommer du att vara i närheten för att med ett järnrör banka lite vett i skallen på cykeltjuven? Eller litar du på att en laglydig medborgare kommar att göra allt som nödvärnslagen tillåter för att förhindra stöld?

Ett tänkbart scenario är att tjuven klipper vajern till larmet, larmet startar, tjuven tystar larmet med ett välriktat hammarslag 0.5 sekunder senare, tjuven bryter upp låset och cyklar iväg med din dyrgrip. Ingen i omgivningen kommer att bry sig eller försöka stoppa stöldförsöket.

En meningslös produkt enligt mig.

/Pär

cykellarm?
okej grabbar.

ja vad händer!? ingen vet.

läget är så här! ja bor högs upp grannen mitimot är en polare. cykelen vill ja minst här i världen ska försvinna efter bruden så klart. nej den får inte plats inne. köpte en pryl för att kunna hänga upp den på vägen, nej de funkade inte... så vad måste jag gör ställa den utanför dörren..
ja, jag har ett helt okej granit lås. men om de nu skulle hända att någon som vill ha min bike så spelar de inge roll vad jag har för lås. ALLA går att plocka isär.
och om ingen är hemma så är de klart ingen som hör de så kallade cykellarmet. men om ja hade haft något så lät när nån va på cykeln så finns de mer chans att hon hör, helst jag själv... =)

så vad ja ingentligen undrar om nån har nått att tilllägga

/calle

cykellarm?
För en massa år sedan så tänkte brorsan importera cykellarm från Asien och bad mig prova.
Det var rörelseaktiverat och lät som attan. Precis som med andra tjuvlarm så gick det inte att vara i närheten när det satt igång. En dag lyckades jag slå in fel kod och larmet började tjuta, men med en välriktad spark så var det loss och sen hoppade jag på larmet tills det tystnade. Brorsan bestämde sig för att inte importera.

Men visst, i kombination med ett bra bygellås och ett ekande utrymme så kan det ju vara en bra idé.
Framförallt är det ju jobbigt att bryta upp ett lås med en larm som tjuter i öronen. Allt som gör det jobbigare att stjäla är bra,

cykellarm?
Som jag ser det så har du tre alternativ:

1. Sälj cykeln innan den blir snodd
2. Flytta till en större lägenhet så du får plats med cykeln
3. Dumpa tjejen så får du ta in cykel? ;-)

/Leo

cykellarm?
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Som jag ser det så har du tre alternativ:
>
> 1. Sälj cykeln innan den blir snodd
> 2. Flytta till en större lägenhet så du får plats
> med cykeln
> 3. Dumpa tjejen så får du ta in cykel? ;-)
>
> /Leo

Du är singel va? ;)

cykellarm?
> 3. Dumpa tjejen så får du ta in cykel? ;-)
så enkelt är de inte leo.

marcus. tack för informationen, de va den typen ja ville ha.

/calle

Tillbaka
Topp