Cykelns dag, 3/6. Hur firar du?

nieves

Aktiv medlem
Smörjer upp kedjan och fettar in sadeln inför besöket hos mekaniker på fredag. Ny styrlinda ska på (tyg) sen ska det penslas med shellac.
Kanske blir det en god öl efteråt för att fira lite extra.

BuTTuS

Aktiv medlem
Ska försöka mig på en tur trots ryggont. Morgondagen får utvisa om det var rätt eller fel :-)

SIE

Aktiv medlem
Cyklar till kontoret och tar sen omgående en omväg hem, för vi jobbar ju hemifrån numera

Hälsingland

Aktiv medlem
Håller tummarna för att jag får mitt bakhjul så jag kan cykla ikväll! Varit utan över en vecka nu och lider av mikrodepression...

Peth

Aktiv medlem
Jag lät cykeln, dagen till ära, bestämma farten på lunchrundan. Den blev jätteglad!

Fishy

Aktiv medlem
100 km LV med start kl.8, en timma efter en brakfrukost. Kaffepaus halvvägs in på turen.
👍

Jag tog en lunchtur till Långsjön i Tyresta och käkade mackor och drack kaffe på en sten vid vattnet. Passade på att testa min nya ramväska och den rymde både termos och mackor med god marginal. Blir lite tajt även mot 550ml flaskor, men det funkar.
20200603_130420.jpg

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Vilket fint väder det har varit söderöver, här har det varit regn och mulet mellan 12-14 grader så det blev bara jobbcykling t.o.r.

Edit 21:46: Klämde in en snabbtur på 24km med racern efter större delen av barnaskaran somnat

Senast ändrad:

kaxe

Aktiv medlem
Med drygt två timmar singlespeed-cruisande i gubbtempo på härliga Halländska landsvägar, nyasfalterade cykelbanor och somriga svenska grusvägar i särdeles fint propagandaväder! OCH GLASS!!
IMG_0979.jpg

OCH ÖL!

IM

Aktiv medlem
Många värdiga firanden; trevligt.

För egen del blev det en kvällstur med kort styrstam och bockstyre - ren och skär glädje.

clnr

Aktiv medlem
Blev en tremilarunda på ss-pendlaren efter ett ärende. Längsta sträckan jag kört på den hittills.

bdn

Medlem
Dammade av två stycken äldre billiga cyklar och började göra i ordning dom så brorsan och hans sambo kan ta sig ut och cykla. Vilodag idag så inget aktivt cyklande för min del.

GoranS

Aktiv medlem
Ett par timmar i solskenet. Passade på att göra årets besök på vägen förbi Ådran. Den blir då sannerligen inte bättre med åren. Snart tror jag att jag får ge upp den vad gäller racer.

b m c

Medlem
Firade med att bjuda hela företaget på utomhuslunch vid grillen. Diskuterade däcktryck med ekonomichefen.

Fredrik S

Aktiv medlem
96 km landsväg i propagandaväder, genom de djupa Smålandsskogarna. Därefter iskall cola och grillade hamburgare. Dessutom verkar det som att jag efter 2,5 månaders experimenterande äntligen har hittat en sadel som jag inte får ont av. Det här har varit en bra dag!

borano20

Aktiv medlem
Hej.. En tur på temporiggen. En tur på gammracern. En tur på velodromhojen. De andra får vänta. mvh borano20

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer