cykelprovardagar

cykelprovardagar
http://www.cykelprovardagar.se/

stockholm.gif

Edit: En minut för sent.

/Fredrik

Senast redigerad av en moderator:
cykelprovardagar
var och kikade på utställningen här i linköping idag och var måttligt impad
är man av mer normal manlig storlek så fanns det inga cyklar att prova

cykelprovardagar
jag va där... fast i helsingborg. dom hade inte så mycket kul med sig i MTB väg. Scott va där och hade inte en enda Scale hoj med sig. rätt kass tycker jag. desto fler carbon racers

som den här skönheten
carbonkrlek.jpg

som dock va aldeles för kort för min längd

cykelprovardagar
Strand skrev:
-------------------------------------------------------
> jag va där... fast i helsingborg. dom hade inte så
> mycket kul med sig i MTB väg. Scott va där och
> hade inte en enda Scale hoj med sig. rätt kass
> tycker jag. desto fler carbon racers
>
> som den här skönheten
>
> som dock va aldeles för kort för min längd

Den där prova jag i helsingborg :) alldeles lagom storlek för mig. Vädligt trevlig cykel, men det började tyvärr regna när jag var ute och provade den. Cyklen till höger i bild är en giant xtc composite. Väldigt trevlig cykel även den.

cykelprovardagar
DanielReimer skrev:
> Undrar om man känner igen en happyit på ngt sätt.
> Jag kommer att gå och undra vilka som är härifrån
> när jag åker in imorrn.

Kan vi inte göra som så, att alla happyiter har en cykelhjälm på sig, och har en grum cykel med sig? Då känner vi väl igen varann?

cykelprovardagar
JA va på plats när dom va i jönköping o nja de va väll så där, testade cyklar på parkeringen vid A6 o endel bilar som man fick hålla koll på så man inte blev kylarprydnad......

cykelprovardagar
blgs skrev:
> JA va på plats när dom va i jönköping o nja de va
> väll så där, testade cyklar på parkeringen vid A6
> o endel bilar som man fick hålla koll på så man
> inte blev kylarprydnad......

Jag va knappa metern från att bli ett klistermärke på dörren på en bil som svängde ut rakt framför mig när jag provkörde T-mobile hojen. Det var på en väg utanför parkeringsplatsen på väla i helsingborg, och bilen svänge ut precis framför mig från vänster när jag kom i dryga 40 knyck. Hård inbromsning och gira ut till högerkanten och de va precis att jag inte snudda bilen. Räckte finger och svor fina visor medans bilen fortsatte iväg. Cyklen uppförde sig bra ialla fall under en sådan pressad situation :)

cykelprovardagar
jo, swerider var där med sin p-förlängare, men pga en viss servers oduglihet har det väl vart svårt att få upp bilder. Servern har nu vart igång ca 2 timmar...

cykelprovardagar
var i kungsan i lördags, solen sken, mycket bara ben, mjukglassen smakade mums, och cykeprovardagarna var i mina ögon ett skämt...

shimano hade ett litet tält med en trainer i, vätternrundan ett litet tält med information om loppet, distributörerna hade en del cyklar.

Eftersom jag är sugen på en Giant reign eller trance tänkte jag testa dem, tyvärr är ju området kring kungsan platt som en pankaka frånsett lite trappor.

frågade killen från jaguarverken vad ha tyckte om hojarna.
- Ja den här [pekar på trance] är ju en freeride
- och den här [pekar på Reign] är ju en extrem freeride

Que?

frågade då vad han kallade Faith, och det var ju en downhill-hoj såklart, synd de inte hade en glory där, lite nyfiken på vad den skulle kallas...

tänkte att när jag ändå åkt in, kunde jag ju prova en tur på asfalten iaf, men det sket sig, någon hade [enligt uppgift] tömt ur luften ur dämparen på Reign => sag=100% och herrn från jaguarverken visste inte hur man ordnade det...skulle ringa o kolla hur han skulle göra...

visst tusan var det mycket folk o säkert jobbigt, men visar man upp cyklar skadar det ju inte om man vet vad som är vad, kan svara på enklare frågor, och kanske till och med har ett cykelintresse?

cykelprovardagar
Hmmm, tråkigt att det var så nu när de har slagit på stort.

Fast annonsen i Metro var lite rolig. Sälde mer Kungsan än vad det faktiskt var något med cyklar som hände. Skall se om jag kan leta reda på en bild...

cykelprovardagar
Jo jag var där med lilla kameran, men det blev inte nåra cykelbilder att tala om...
NÄSTAN onödigt att släpa med kameran!
Det var som sagt tunnt.

Bilagor

• IMG_2503 mod ssm.JPG
    IMG_2503 mod ssm.JPG
    81.2 KB · Besök: 20
  • IMG_2506 mod sm1.jpg
    IMG_2506 mod sm1.jpg
    98.1 KB · Besök: 22
Tillbaka
Topp