var i kungsan i lördags, solen sken, mycket bara ben, mjukglassen smakade mums, och cykeprovardagarna var i mina ögon ett skämt...
shimano hade ett litet tält med en trainer i, vätternrundan ett litet tält med information om loppet, distributörerna hade en del cyklar.
Eftersom jag är sugen på en Giant reign eller trance tänkte jag testa dem, tyvärr är ju området kring kungsan platt som en pankaka frånsett lite trappor.
frågade killen från jaguarverken vad ha tyckte om hojarna.
- Ja den här [pekar på trance] är ju en freeride
- och den här [pekar på Reign] är ju en extrem freeride
Que?
frågade då vad han kallade Faith, och det var ju en downhill-hoj såklart, synd de inte hade en glory där, lite nyfiken på vad den skulle kallas...
tänkte att när jag ändå åkt in, kunde jag ju prova en tur på asfalten iaf, men det sket sig, någon hade [enligt uppgift] tömt ur luften ur dämparen på Reign => sag=100% och herrn från jaguarverken visste inte hur man ordnade det...skulle ringa o kolla hur han skulle göra...
visst tusan var det mycket folk o säkert jobbigt, men visar man upp cyklar skadar det ju inte om man vet vad som är vad, kan svara på enklare frågor, och kanske till och med har ett cykelintresse?