Cykelprylar på Lidl oO

nenja

Aktiv medlem
Cykelprylar på Lidl oO
Jag var nere och handlade mat på Lidl och på vägen ut så låg det lite cykelprylar, pedaler, stänk-skärmar, blöja, cykeltröja m.m.

Tänkte jag skulle höra om det var någon annan som sett / provat grejerna och vet om de fungerar? Om skärmarna sitter kvar och kläderna duger.

Jag hann knappt kika på grejerna men det lilla jag hann klämma verkade faktiskt lite lovande, tröjan kändes skön i materialet. Grejerna kostade nog under hundringen allihop så om de fungerar kan man ju köpa skrämar & kläder till ett mycket bra pris. Skall ner och klämma lite nu när jag varit ute och trampat lite med Morfum men vore kul att se om någon annan har en aning om kvaliteten.

/Rickard

Cykelprylar på Lidl oO
Kvaliteten är nog ok, i förhållande till priset.
Däremot är det värre med passformen,dom brukar vara sydda efter tyska öltunnor....

Cykelprylar på Lidl oO
Jag gick aldrig dit för att klämma igen men det får jag göra imorgon.
Tror jag skall kolla extra noga på stänkskärmar, inte sugen på att lägga 500kr för sådana och sålänge de sitter fast och tar det värsta så duger dem ju.

Blöj-kalsong att ha under shorts eller byxa och en cykeltröja vore ju iofs itne fel för de längre turerna heller, bökigt att prova blöjan på lidl bara. :D

/Rickard

Cykelprylar på Lidl oO
köpte ett par cykelbyxor på netto. funkar bra.

och jag har köpt fotpump och cykeldator på lidl. fungerar perfekt. och inga av grejorna kostade över 200:-/st

Cykelprylar på Lidl oO
Jag köpte cykelbyxor på netto, och jag måste säga att det var det sämsta köp jag någonsin gjort. Jag cyklade i 2 minuter med dem och kände direkt hur blöjan började skava sönder röven. Obekvämare byxor får man leta efter.

För övrigt ser deras SPD-pedaler rätt läskiga ut på nära håll.

Cykelprylar på Lidl oO
Hmm, det är sant. Även om grejerna ser vettiga ut så kan det vara som att stoppa upp ett ark sandpapper i baken. :D

vad tror ni om "tja kan jag gå in på lagret och prova cykelbyxan naken så den inte skaver?" ^^ Får försöka undersöka lite.

Cykelprylar på Lidl oO
blöjbyxorna håller inte bra i tvätten, och sömmarna släpper för lätt, annars är de bra :) Cykelcitys ventobyxor däremot, de håller i all evighet

Cykelprylar på Lidl oO
Ah ok, kanske var lika bra att de inte fanns kvar då. :)
Jag köpte en cykeltröja för den såg ut att vara jättefin för 99kr, sen funderar jag på stänkskärmarna också som låg på 49kr/st då jag itne är sugen på att lägga flera hundra kronor på något så tråkigt. ;)
Sadlarna som fanns såg också ut att vara helt ok, billig sadel som verkar ganska mjuk för stjärten. Sen kan det ju vara så att den spricker i materialet efter 4 turer men det är ju bara att hoppas. ^^

Har ni Lidl i krokarna och inte vill lägga stora pengar på Cykeltröja, stänkskärmar eller sadel så tycker jag verkligen det är värt att åka dit och kika.

Cykelprylar på Lidl oO
Sadeln funkar kalasbra och är behagligt mjuk mot ändalykten.

file=28030

Cykelprylar på Lidl oO
Där har vi den ju, tror den kostade 89kr. Det kanske vore en investering ihop med stänkskärmarna då. Den lär vara bekvämare än Velo-sadeln som sitter på hojen nu, inte mkt konfort för beniga bakar där inte. :D

Cykelprylar på Lidl oO
Med risk för att bli utskrattad. Jag köpte:
Cykelkalsingar - För liten blöja för att det skall vara någon idé. Detta beror säkert på rumpdesign eftersom vissa verkar tycka att de är ok.
Ringklocka - För 9 spänn fick man en perfekt ringklocka som låter ok.
Pedaler SPD - Funkade faktiskt, köpte dem mest på skoj, har dem på pendlaren och det funkar kanon!

Jag rekomenderar pedalerna och ringklockan för pendlingsåkning. För er andra som åker i skogen... håller borta från prylarna.

Cykelprylar på Lidl oO
Varför skulle du bli utskrattad? För att andra betalar 3 * priset för ett klistermärke? ^^
Kul att grejerna fungerar, men pedalerna fungerar inte tillräckligt för att köra skog? Kan tänka mig att lite viktigare saker är tryggare att köpa lite dyrare.

Körde min första runda med cykeltröjan och är jättenöjd. :)

Ringklocka för 9 kr, HAHA. Nu skrattar jag inte åt dig, men tänk på det. Kostar ju för fan mer att köpa en skruv som väger lika mycket. :D

Cykelprylar på Lidl oO
Nja, jag skulle inte köra dem i skogen. Det är inga problem att få ur foten men jämfört med en vanlig SPD är det rätt krångligt att få i foten. Det är ju en kombipedal så det blir naturligt lite svårare men jag upplevde shimanos kombi i liknande utförande som lättare att komma i. Det kan naturligtvis bero på att jag körde shimanovarianten med totalt nedslitna skor. En stor faktor kan vara att gummisulorna tar i pedalkroppen och därför är lite svårt att få i foten. Men som sagt, att pendla med dem är kanon.

Kom på ännu en LIDL grej jag köpt, eller snarare fått. Min mor köpte en cykeldator som hon aldrig använde så den tillföll mig. Rekomenderas EJ! Den mäter visserligen exagt vad det gäller avstånd och hastighet. Men den har en maxhast. på 37 km/h. Den funkar med andra ord enbart i motvind och uppförsbacke. Så även om jag tror den kostade 49 kr för alla funktionen som kan tänkas så har den övervägande negativa sidor.

Klockan är två på natten och jag skriver LIDL reklam och jag skall upp klockan 06:00. Oj oj oj, inte bra. Avslutar med att säga att jag låser fast pendlaren (min motorcykel också) med ett LIDL motorcykellås. Funkar kanon =)

Gonatt med er!

Tillbaka
Topp