Cykelpump eller adapter

gp72

Aktiv medlem
Cykelpump eller adapter
Tog första rundan med nya MTB- hojen idag. Det blev en Cube Aim SLX ( tack för all hjälp i annan tråd).

Nu en stilla undran om hur man pumpar denna hoj. Min pump har två munstycken, standard och bilventiltyp, men dessa passar inte. Ventilen är smal-kallas detta för ”raceventil” . Är det en sådan här adapter jag behöver eller annan typ, eller ska man helt enkelt köpa en annan pump till just denna cykeln.

Känns som att jag sovit under en sten en del år.. 🤭
Hur som helst så går cykeln bra men gubben som trampar har en del att jobba på. Bifogar en bild på skönheten.

Bilagor

• IMG_0488.webp
    IMG_0488.webp
    1.2 MB · Besök: 315
Cykelpump eller adapter
Kan du lägga upp en bild på munstycket? Jag har aldrig sett en pump med två sidor på munstycket, där ingen passar racerventil.

Men så har jag inte sett alla pumpar heller.

Adaptern du visade fungerar utmärkt för ändamålet. Köp en bra variant som har gummipackningar så blir pumpandet enklare.

Cykelpump eller adapter
Mmm, låter lite som handhavandefel. Racerventil borde helt klart passa i ett av munstyckena. Har du lossat låsringen?

Cykelpump eller adapter
Här kommer bilder på pump och munstycke, men det är säkert jag som gör fel. Känns helt stumt.

Bilagor

• IMG_0521.webp
    IMG_0521.webp
    129.1 KB · Besök: 70
  • IMG_0522.webp
    IMG_0522.webp
    638.9 KB · Besök: 77
Cykelpump eller adapter
Japp, "motionera ventilen" går åt ibland.
Någon gång har racerventilen fastnat i stängt läge, men en tång ordnar det. - Ta i n t e i!

Tillbaka
Topp