Cykelpump

ELIN.

Ny medlem
Cykelpump
Hej!
Jag är en amatörcyklist som vill köpa en pump som jag kan använda till min cykel så som att pumpa bollar och luftmadrasser med.
Skulle ni rekomendera denna pump då?
Har ni för och nackdelar med denna pump. Någon som testat den eller liknande?
Den är ju ganska billig tänkte jag.

Tack!

Bilagor

• 27-503_h.jpg
    27-503_h.jpg
    14.5 KB · Besök: 94
Cykelpump
tror inte man kan kombinera (på något billigt sätt) att pumpa cykelhjul och luftmadrass. Den ena kräver högt tryck och den andra stor volym. Men att pumpa cykel och fotboll funkar det som visas på bilden.

Cykelpump
Är förmodligen lättare att du säger den budget du har och frågar vad folk kan rekomendera inom de ramarna...

Personligen skulle jag nog inte gå under 300sek då du antagligen vill kunna ha denna pump under många år med bibehållen funktion.

Cykelpump
en golvpump som funkar brukar kosta 350kr ungefär, jag tror som Plush att det inte är värt pengarna att betala mindre, bättre att köpa en bra pump som passar i ryggan oxå isåfall, så slipper man lågga ut för två. Det finns ju topeak-småpump med fotstöd och manometer, tror det skulle funka som enda pump.

Cykelpump
Tack för era snabba svar jag förstår precis vad ni menar.

Är det någon som har några prestanda uppgifter om den här pumpen eller liknande?
Är intresserad av all fakta jag kan få om sådana pumpar.

Tack tack!

Cykelpump
några saker att tänka på:

hur högt tryck behöver jag pumpa till? Är det mtb med max 3-4kg eller landsväg med tub och 12kg?

vilka cykelventiltyper behöver den klara?

finns det reservdelar att få tag på (packningar etc)?

ska den helst vara lätt så den kan medfölja på träningslägret?

budgetkrav?

Cykelpump
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har pumpat en gäst-luftmadrass, 160x200cm,
> med cykelpump. Över 2000 pumpslag gick åt! Gör
> inte om det :-)

Det knasiga är inte att du gjorde det utan att du faktiskt räknade. =D

Tillbaka
Topp