Cykelrack till 3 cyklar

freddes

Aktiv medlem
Cykelrack till 3 cyklar
Har för närvarande 3 cyklar som huserar varstans i mina ägor jag delar med fru och barn. Har dock en fjärde cykel på väg in vilket börjar kanske bli en för mycket med platsen som finns.
Har en yta där det finns utrymme för vägghängt. Tänker att de lättaste cyklarna skulle kunna bli vägghängda och söker därmed inspo. Kan skickas via pm om så önskas.
Tänker viktmässigt att XC underst (kan egentligen stå direkt på golvet fast lutad), gravel mitten samt lvg högst upp. Enduron får husera i något annat rum :)

Är det list med lina och krok som gäller med vägghängt?

Cykelrack till 3 cyklar
Jag hade kikat på 3D printade lösningar. Finns säkert många fräcka lösningar om du känner någon med printer.

Jag själv har haft en hylla (litet djup) och en krok i väggen med ett snöre. Ställer upp hojens hjul på hyllan, rullar runt veven så att pedalen innerst pekar uppåt, och krokar ett skosnöre mellan vägg och cykel. Lätt att justera lutningen ut från väggen med längden på skosnöret. Snyggt? Nej. Smidigt och enkelt? Ja.

Krokens placering väljer jag så att snöret inte drar hojen framåt eller bakåt när den står på hyllan. Jag kör FS och brukar dra snöret runt bakdämparen och tillbaka till kroken i en ögla.

3D print bike wall

Cykelrack till 3 cyklar
Jag hade kikat på 3D printade lösningar. Finns säkert många fräcka lösningar om du känner någon med printer.

Jag själv har haft en hylla (litet djup) och en krok i väggen med ett snöre. Ställer upp hojens hjul på hyllan, rullar runt veven så att pedalen innerst pekar uppåt, och krokar ett skosnöre mellan vägg och cykel. Lätt att justera lutningen ut från väggen med längden på skosnöret. Snyggt? Nej. Smidigt och enkelt? Ja.

Krokens placering väljer jag så att snöret inte drar hojen framåt eller bakåt när den står på hyllan. Jag kör FS och brukar dra snöret runt bakdämparen och tillbaka till kroken i en ögla.

3D print bike wall
Har printer på jobb så skulle man nog kunna lösa

Tillbaka
Topp