Cykelråd till oerfaren student

Ahnstedt

Medlem
Hallå!

Visste inte var jag skulle vända mig så googlade cykelforum och fann detta. Om någon har tid och lust att ge råd så vore det fantastiskt! Min cykel har kört ihop sig i navet och nytt hjul tyckte inte reperatören var värt för min nuvarande cykel. Jag vände mig därför till blocket och marketplace för att hitta begagnat, men det är ju en djungel.

Min situation:
- Bosatt i centrala Gbg. Nästan bara asfaltscykling. Kan tänka mig lite träningscykling. Cyklar ett par gånger i veckan någon mil fram och tillbaka för att spela volleyboll.
- Tittat på hybridcyklar men vet inte om det är vad jag söker?
- Gillar att trampa på rätt snabbt och hade gärna använt cykeln som vardagligt färdmedel. Får gärna vara lite lättare dvs.

Söker alltså råd om vilken typ av cykel jag borde sikta mot, en racer eller hybrid eller vad? Min prisklass, vilken kanske är låg vet ej, ligger mellan 3000-5000kr! Öppen för begagnat som nämnt.

Allt gott!
David

Gå in på närmaste lbs (local bike shop(ej xxl eller biltema)) och fråga vad dom har inne dom borde ha ganska bra uppfattning vad som behövs

Köp ingen fin ny cykel den kommer bara bli snodd. Leta efter en gammal treväxlad skeppshult. Du är ung o stark, du orkar trampa.

köp en 26 tums vanlig cykel, gärna herr. inga problem om det finns växlar. de är ändå iskalla på beg-marknaden, och blir därför knappast snodda.

28 tums damcyklar har uppgetts stå för 80 procent av cykelstölderna.

Tillbaka
Topp