Cykelrelaterade nyårslöften?

Lovar att cykla mer, så vikten går ner.
Träna på tekniken, och slipa på fysiken.

Jag har lärt av min son att inte lägga ribban för högt, så min målsättning blir att äntligen våga mig ner för denna brant utan att slå ihjäl mig...

9CB75F20-D0BF-46B0-9D93-01A1C882D452.jpeg

Ser inte så mycket ut för välden men det rör sig alltså om en dubbel Stepdown, den går nog att rulla nerför, men då branten ingår i min lokala teknik&konditionsslinga så är tanken att jag ska kunna ta den med lite fart :O Hopp-elli-hopp alltså... :)

Sen det gamla vanliga svåra löftet att IRL-cykla mer och internet-cykla mindre...

Samt så klart att vara snabbare än Jofa på ett ESS... ;D

Jag har också några utmaningar på/vid sidan av stig som jag ska försöka klara av under året. Ska också lova mig själv att köpa mindre cykelprylar.

Larsaw: Var ligger den där branten du la upp bild på?

Låta bli att bli sjuk o komma i form. Inte så så lätt m små barn har det visat sig men nu är det nytt år.
Om detta uppfylls testa lite mer avancerad cykling. Kanske tom i Stockholm.

Med det sagt har 3/4 av familjen hostat sig trasiga hela julen.

Mina mål för 2019:

1) Fler dagar med bergscykling än 2018.
2) Inte färre brevet än 2018.
3) Fler månader med motionstid på minst 1h/dag i snitt över månaden.
4) Personligt rekord i antal cyklade mil på ett år.
5) Mer motionerande som inte är cykling.

Nr 3&5 ska inte vara några problem. Nr 1&4 hänger delvis ihop. Tvåan är också lite beroende av samma sak, men också av väder samt hur snart vintern tar slut.

Börja året-runt pendla på cykel i.s.t.f. finväderspendling. Delta i mina första motionslopp för MTB. (Kört några för LVG). Lära mig cykla på bakhjulet och våga mig på drops modell mindre :)

D i U sa:
Jag har också några utmaningar på/vid sidan av stig som jag ska försöka klara av under året. Ska också lova mig själv att köpa mindre cykelprylar.

Haha, det är inte lätt att tämja den lilla köp-djävulen som sitter där o hetsar på höger axel... :D

Stepdown/droppet ligger i Västertorp/Hägersten.

Försöka matcha pendlingsmilen med åtminstone hälften så många skogsmil. Kanske 300/150 typ.
Köpa ny drivlina, nytt baknav, nya pedaler till stighojen och ny sadel till cross checken.
Få in ett par bikepackingturer samt haka på åtminstone en easytur i delsjöområdet.
Känns görbart.

larsaw sa:
D i U sa:

Haha, det är inte lätt att tämja den lilla köp-djävulen som sitter där o hetsar på höger axel... :D

Stepdown/droppet ligger i Västertorp/Hägersten.

Hur högt om man skulle dubbla det?

Vart mera exakt?

Minst lika många breveter (brevets, brevetar?), om än inte lika långa, som förra året.

Cykla längre än förra året.

Ha roligt nästan hela tiden på cykeln.

jonte987 sa:
Spacekitty sa:
Jag ska lära mig hoppa och droppa högt med terrängcykeln.
Jag ska inte köpa någon ny cykel.

Yes, skriv upp mig på dem också.
Var ska du träna hopp?

Tänkte börja på Hörby-banan. Där finns en träramp att ställa under i början.
I Skogen kan ingen höra mig skrika, när jag kör omkull. Jag har inte vågat mig på något alls hittills.

Senast ändrad:
Spacekitty sa:
jonte987 sa:
Spacekitty sa:

Var ska du träna hopp?

Tänkte börja på Hörby-banan. I Skogen kan ingen höra mig skrika, när jag kör omkull. Jag har inte vågat mig på något alls hittills.

Använd armbågsskydd och knäskydd...

Lycka till!

Ja, en enskild plats där ingen ser mig är en viktig del av min plan. Blir nog någonstans runt observatoriet i Genarp. Om jag kan hitta ett litet nog hopp.

Spacekitty sa:
jonte987 sa:
Spacekitty sa:

Var ska du träna hopp?

Tänkte börja på Hörby-banan. I Skogen kan ingen höra mig skrika, när jag kör omkull. Jag har inte vågat mig på något alls hittills.

Cykla mer SS-mtb, några Randolopp. Siljan-Orsasjön 160km för tionde gången i rad, MR och SSSM. Inte vara elak mot forumets fegaste tomte. Typ så.

Att cykla mer än förra året, vilket inte bör vara några problem med tanke på att jag med nöd och näppe spräckte tvåsiffrigt antal mil 2018.

Jag började visserligen 2018 med gipsad handled, men resten av året handlade det bara om lathet och bristande intresse. Hoppas på en nytändning i år.

Örjan Lax sa:
Lovar att cykla mer, så vikten går ner.
Träna på tekniken, och slipa på fysiken.

Att inte någon har startat en bantningstråd inför det nya året? Måste ju vara bland de absolut vanligaste löftena.

Själv är jag för feg för att starta en, men 7kg i viktuppgång på fyra månaders föräldraledighet var inte önskedrömmen...

SGS sa:
Att inte någon har startat en bantningstråd inför det nya året? Måste ju vara bland de absolut vanligaste löftena.

Själv är jag för feg för att starta en, men 7kg i viktuppgång på fyra månaders föräldraledighet var inte önskedrömmen...

Du kan ta det i den allmänna visa din viktttråden, den är inte årsbunden. https://happyride.se/forum/read.php/1/927800/3136273

GoranS sa:
Mina mål för 2019:

1) Fler dagar med bergscykling än 2018.
2) Inte färre brevet än 2018.
3) Fler månader med motionstid på minst 1h/dag i snitt över månaden.
4) Personligt rekord i antal cyklade mil på ett år.
5) Mer motionerande som inte är cykling.

Nr 3&5 ska inte vara några problem. Nr 1&4 hänger delvis ihop. Tvåan är också lite beroende av samma sak, men också av väder samt hur snart vintern tar slut.
Läget för årets mål med 44 dagar kvar:

1) Misslyckades.
2) Lyckades. Blev 4 i år mot 3 i fjol.
3) Lyckades. Blir 4 eller 5 i år beroende på hur december går. Var bara 2 i fjol.
4) Misslyckades.
5) Troligt misslyckande om det inte kommer snö så det går att åka längdskidor på natursnö i Stockholm innan nyår.

Hasse#7 sa:
Cykla mer SS-mtb, några Randolopp. Siljan-Orsasjön 160km för tionde gången i rad, MR och SSSM. Inte vara elak mot forumets fegaste tomte. Typ så.

Tror allt är gjort utom MR som föll bort på grund av ändrade förutsättningar. Resten utfört på miniminivå. Tveksamt om jag varit snäll.

Hasse#7 sa:
Hasse#7 sa:

Tror allt är gjort utom MR som föll bort på grund av ändrade förutsättningar. Resten utfört på miniminivå. Tveksamt om jag varit snäll.
För 2020 ser jag följande lätt uppgraderade målsättning som lämplig:

Cykla mer breakless non-fixed SS-mtb, några Randoserier. Siljan-Orsasjön tio gånger i rad, MR (=Mount Rushmore) och landsvägs-SM. Inte vara elak mot någon. Typ så.

2019: Köpte ny cykel; vågade bara hoppa väldigt smått
2020: Inte köpa ny cykel (kanske en dirt. eller?), sluta banga och hoppa högre

GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Hasse#7 sa:

Cykla mer breakless non-fixed SS-mtb, några Randoserier. Siljan-Orsasjön tio gånger i rad, MR (=Mount Rushmore) och landsvägs-SM. Inte vara elak mot någon. Typ så.

Haha. Skall vi göra gemensam sak?

Hasse#7 sa:
GoranS sa:
Hasse#7 sa:
Hasse#7 sa:

Haha. Skall vi göra gemensam sak?
Ähum, nja, ..., tror jag måste hänga tvätten 2020. Annars hade jag dock varit på.

Tillbaka
Topp