Cykelresa i vår

hannulan

Medlem
Cykelresa i vår
Jag är så sugen på att åka söderut o cykla (lvg) en långhelg i vår.

Har letat runt lite efter färdiga resor men inte hittat så mycket. Kan även tänka mig att åka själv (sällskap av nån vore dock trevligt).

Jag har dåligt m semesterdagar så det ska gärna vara typ på påsk eller nåt enkelt så att man bara behöver vara ledig på fredagen.

Behöver hyra cykel men har i övrigt inga krav (det måste vara en bra cykel), och det behöver vara enkelt att ta sig dit från Göteborg. Hellre billigt än lyxigt.

Nån som har nåt förslag på plats? Cykeluthyrare? Färdiga resor? Nån som vill ha sällskap?

Cykelresa i vår
Mallorca låter som det självklara valet, med så många cyklister på plats behöver man aldrig cykla själv, lätt att hitta resor billigt och gott om cykeluthyrare :-) T

Cykelresa i vår
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Mallorca låter som det självklara valet, med så
> många cyklister på plats behöver man aldrig
> cykla själv, lätt att hitta resor billigt och
> gott om cykeluthyrare :-) T

Jag har kollat på Mallorca. Men jag skulle vilja ha lite mer konkreta tips.

Cykelresa i vår
hannulan skrev:
-------------------------------------------------------
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mallorca låter som det självklara valet, med
> så
> > många cyklister på plats behöver man aldrig
> > cykla själv, lätt att hitta resor billigt och
> > gott om cykeluthyrare :-) T
>
>
> Jag har kollat på Mallorca. Men jag skulle vilja
> ha lite mer konkreta tips.

Det beror ju på vart du ska bo... Bäst är att hyra cykel så nära ditt hotell som möjligt, kartor för vart du ska cykla hittar du här http://www.viamichelin.com/web/Maps så fort du har bokat boende kan vi tipsa om uthyrare och turtips... Mallorca är ca 6mil från södra till norra änden så även om det finns 100000 vägar så är det lätt att hitta :-)

Cykelresa i vår
Norwegian har direktflyg mellan Gbg och Mallorca. Ner onsdag 21/4 för 3248 kr, hem torsdag 28/4 för 2954 kr. Eller så sparar du en tusenlapp och åker ner den 23/4 istället, fast då missar du ju den gratis semesterdagen långfredagen. Bara att välja och sedan boka! :-)

Cykelresa i vår
Jag tycker att onsdag är en taskig flygdag, det är ju mitt i arbetsveckan. Men mest av allt undrar jag om det inte finns nåt annat att välja på.

Men jag ska skriva upp även det flygbolaget på min lista över alternativ.

Cykelresa i vår
RyanAir har börjat flyga till sardinien igen. Vi bokade t.o.r för två pers igår, 356 kronor. 440 kr per cykel enkel resa och 110 kr per biljett i administrationsavgift om man betalade med fel sorts kreditkort, så strax under 2500 ör t.o.r för två pers med varsin cykel.

Vet inte alls hur man kan hyra hoj där men annars verkar det fint :-)

Cykelresa i vår
Åker till Riccione, söder om Rimini Italien om 1½ månad (Ryan Air).
Där finns det gott om hotell med cykelinriktning och som har uthyrning.

Jag betalade 485:- tor (+880:- för cykeln)

/Gunnar

Cykelresa i vår
Hej, Hotell Dory i Riccione! Från 50 Eur per dygn beroende på rabatter mm. Då ingår helpension med fantastisk mat, guidade turer, cykelförvaring, lättare service av din cykel, följebil på långturer, tvätt av träningskläderna varje kväll. Man får helt enkelt känna sig lite proffsig när man är där. Till det kommer supertrevlig personal. Cykel tar man med eller hyr (Scott CR 1 tror jag). Tyvärr så blir min vårresa till Mallorca i år då det inte fanns rum tillgängligt efter mitt schema :-( Men i September, då är det dags igen!

www.hoteldory.it

Cykelresa i vår
Jag lutar åt en sistaminuten på nåt vårsömnigt turistkomplex på Cypern i mitten av mars, typ en Ayia Napa-vecka för fyra lax. LVG eller CX är aktuell att släpa med.

Nån som har några rekommendationer/tips/invändningar? Det är en bit till bergen i väst men nån sån tur skulle det bli - hur är det att rulla runt på östra sidan?

Cykelresa i vår
jag ska till hjo i påsk ;)
grym cykling kring tidaholm/falköping/skövde

italien rekommenderas varmt(ska dit i maj)
fantastisk cykling
fantastisk mat

Tillbaka
Topp