Cykelresa? LVG

crilee

Aktiv medlem
Cykelresa? LVG
Vi tänkte åka någonstans och cykla under påsk, men hittar inget självklart ställe att åka till!

Är det någon som har något förslag?
Jag har varit på Mallis och cyklat i 5 år, så den ön kan jag.

Jag vill ha, både berg för fina dagar och platt för dagar då det kanske är blött.
Helst något varmt ställe, vinter cykla kan jag göra i sverige!

ja släng upp lite förslag, priset behöver inte vara super saftigt så gärna inge USA eller Syd Afrika då vi tänkte åka en lång weekend.

Går det att cykla i Barcelona?

Senast ändrad:
Cykelresa? LVG
Cypern eller Kreta om du hittar flyg. Kanarieholmarna är ju såpass liten regnrisk, i alla fall om du lägger dig på södra delarna, att du faktiskt kan chansa på att inte gardera med plattkörning av regnhänsyn.

Cykelresa? LVG
Norra Apenninerna. SAS flyger till Bologna. Finns gott om backar och vill du ha platt så erbjuder Po-slätten oanade möjligheter till få höjdmeter.

Sicilien borde annars kunna vara fint och mitt intryck är att man bör kunna hitta rätt varierad cykling.

Cykelresa? LVG
Barca i april kan va helt grymt. Sol och 20+ grader, förhållanden som kan likna en svenska sommar. Jag körde en långweekend i Barca i december förra året. Du kan läsa min RR om du följer denna länk. http://forums.cervelo.com/forums/t/1550.aspx?PageIndex=35

Under den resan kom vi inte till pyreneerna då vägarna där var snötäckta under december men nu är det fritt fram. Pendeltåg (Renfe) 90 min från barca så kommer du till trevliga småstäder där du cyklar vidare mot Pyreneerna. Plannerar att göra resan själv igen.

Cykelresa? LVG
Fulkinesen skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett tips är att berätta vilken sorts cykling du
> är ute efter, dvs är det mtb eller lvg?
> Rekomendationerna lär variera utefter det

Klart att det är MTB annars hade han ju skrivet [LVG] i rubriken.

Cykelresa? LVG
Kanske självklart men ändå. Åk bara dit det går direktflyg. Väl en flight så att du kommer dit så tidigt som möjligt och kan cykla både ditresedagen och hemresedagen.

Cykelresa? LVG
mikaeljc skrev:
> Fulkinesen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ett tips är att berätta vilken sorts cykling
> du
> > är ute efter, dvs är det mtb eller lvg?
> > Rekomendationerna lär variera utefter det
>
>
> Klart att det är MTB annars hade han ju skrivet
> i rubriken.

+1!

Cykelresa? LVG
Alicante ligger nog i topp just nu! Verkar riktigt bra cykling och dom har lite cykelkultur där verkar det som.
Dvs att bilisterna visar lite respekt för cyklisterna!

Jag ska självklart ändra till LVG..

Cykelresa? LVG
mikaeljc skrev:
> Fulkinesen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ett tips är att berätta vilken sorts cykling
> du
> > är ute efter, dvs är det mtb eller lvg?
> > Rekomendationerna lär variera utefter det
>
>
> Klart att det är MTB annars hade han ju skrivet
> i rubriken.

Sbälvklart!
Och eftersom han inte skriver var han vill åka, så finns det ju bara ett svar: Stockhooolm!

Tillbaka
Topp