Cykelsällskap Stenungsund/Stora Höga ?

Gullhoved

Ny medlem
Hej !

Finns det några happyiter som är intresserade av cykelsällskap på LVG och/eller MTB? En LVG säsong bakom mig, resp köpt MTB i vinter. Tröttnat på att nöta asfalt själv jämt. Lite stigguidning för MTB skulle uppskattas enormt. Bor i Stora Höga. Småbarnsförälder så tidiga morgnar alt senare kvällar är att föredra. Hör av er om intresse finns!

Mvh,

Thomas

Absolut. Cyklar mtb runt dina trakter. Nybörjare men på hugget. Cyklar mest runt aröd timmervik. Testat toröd och stenungsön oxå. Tekniska stigar e min favorit. Gärna neråt. Senare kvällar passar mig.
Kommer köra lite små turer på kvällarna denna vecka.
Mvh

Själv är man nyinflyttad i Myggenäs så lite stigtips mottages tacksamt.
Har cyklat i toröd och furufjäll men sen är det mörkt på stig kunskapen för min del.
Cyklar enbart MTB än så länge... tack vare ett icke uppdelat forum så kanske de blir en racer framöver.
Sena turer funkar bäst för mig. Småbarns förälder även här.
Dock så har inte cykeln varit framme i vinter så både cykel och jag behöver en lugn start på säsongen.

Andreas

Härligt, det verkar finnas några i förskingringen! Vad sägs om att utbyta telefonnummer och se om vi kan ordna en gemensam tur i påsk? Tuppen, klart du måste skaffa en racer! Finns inga LVG-sugna i området?

//Thomas

Nej inte mogen för LVG. Jag kör en tur i Aröd timmervik idag ca kl 18.00 Kan mötas vid vadholmens pakering om det är någon som vill hänga på. Blir blandad stig lite asfalt. Risk för några meter med blött underlag/lera.
Mvh Anders

Hej!
Är också småbarnsförälder och kör gärna en tur i påsk. Har för säsongen skaffat en beg racer med några år på nacken, men i gott skick. Har tidigare bara kört MTB så jag är nybörjare på LVG och kommer garanterat göra alla fel man kan enligt "regelboken"..... Jag är lättlärd med ett tjockt pannben så hav förtröstan med mig!
Bor i Kungälv.
Peekay

Tuppen!

löser inte 18 ikväll. Vi fortsätter hålla kontakten så får vi nog ihop nåt.

Peekay: perfekt! Om du cyklar upp till mig i Stora Höga, så kör vi en gemensam tiomilare och sen åker du hem till Kungälv igen så får du ett lagom pass :-) ! Skämt åsido, eftersom jag också är ganska mycket nybörjare så passar vi nog perfa! Vi kanske kan sammanstråla halvvägs?

Gulloved! Shit vad kul. Möte i Kode för en tur utåt Solberga eller så möts vi vid Ingetorpssjön så drar vi vidare mot Svartedalen. Vet inte hur det ser ut ang grus på vägarna åt det hållet men det löser sig. Vi får hålla kontakten via Happy

Hej!
Jag bor i stora höga och försöker köra både lite
racer och mtb. Hade varit kul om man kunde köra
med sällskap någongång :-)
också jag småbarnsförälder så det låter som att det
kan gå att få ihop tidsmässigt.

/magnus

Hej!

Bor också i Stora Höga och tänkte börja cykla mtb. Jag hänger gärna med någon gång. Tänker träna lite själv först bara, så jag hänger med i tempot sedan. Var ute i Svartedalen, vid Bottenstugan och kollade läget men det var en del snö kvar.

Mvh Martin

Senast redigerad av en moderator:
Det börjar arta sig. Hoppas på en mtb tur runt storahöga snart kanske. Lite stigar runt toröd?
Lea du behöver inte träna jag har göra dåligt flås. Börjar dock bli bättre.

Artar sig verkligen! Håller med Tuppen, finns ingen anledning till oro för att man inte tränat, köpte min mtb i höstas och den har hittils rullat 0 m. Toröds tur i helgen eller kanske aröd/timmervik där tuppen är lite hemma?

Lea skrev:
> Var ute i Svartedalen, vid
> Bottenstugan och kollade läget men det var en del
> snö kvar.

Där brukar jag hoja, kommer från söder och har kört bohusleden nästan ända fram till Bottenstugan.
Hur ser terrängen ut norr om stugan? Ännu mer teknisk eller snabb och flowig?
Hoppas på sällskap nästa runda där!

Hej

Bor själv i strandnorum och kommer att köra en hel del i påsk. Ledig på torsdag för ett längre pass och sedan mer normala under resten av påsken. Skicka gärna ett PM om ni vill med ut.

Hej,

Jag har för ett par år sedan kört eller rättare sagt försökt köra norr om bottenstugan. Det är väldigt tekniskt skulle man kunna säga. En hel det cykel på ryggen blev det allt vill jag minnas. Fick dessutom konstiga blickar från vandrarna som nog inte ansåg att det var cyklingsbart. Har inte testat men har hört att det ska vara betydligt bättre söderut.

/Magnus

Vi brukar köra söderut. Kul cykling, blandat singletrack och grusväg. Särskilt fint runt Romesjön och biten från Löstorp till Prästvägen.. Har dock bara kört den vid -6gr och snö i år nån gång i början av januari.
Peekay

Peekay skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi brukar köra söderut. Kul cykling, blandat
> singletrack och grusväg. Särskilt fint runt
> Romesjön och biten från Löstorp till
> Prästvägen.. Har dock bara kört den vid -6gr
> och snö i år nån gång i början av januari.
> Peekay

Jag har cyklat den norröver, men bara från Fontinberget till Romesjön och den biten är finfin.

Tanken har slagit mig att köra hela Bohusleden(eller iaf stora del/ar av den), det hade varit skoj!

mango skrev:
> Hej,
>
> Jag har för ett par år sedan kört eller
> rättare sagt försökt köra norr om
> bottenstugan. Det är väldigt tekniskt skulle man
> kunna säga. En hel det cykel på ryggen blev det
> allt vill jag minnas. Fick dessutom konstiga
> blickar från vandrarna som nog inte ansåg att
> det var cyklingsbart. Har inte testat men har
> hört att det ska vara betydligt bättre
> söderut.
>
> /Magnus

Tänkte nästan tipsa dig om den här tråden gamle gosse, men trodde inte du var så aktiv här nuförtiden.

Jag måste ju avslöja för samtliga här att Magnus är helt överjävla jobbig att cykla med. Bara så ni vet... men har är rätt trevlig så det väger upp.

//Erik

Mr K skrev:
> Lea skrev:
> > Var ute i Svartedalen, vid
> > Bottenstugan och kollade läget men det var en
> del
> > snö kvar.
>
> Där brukar jag hoja, kommer från söder och har
> kört bohusleden nästan ända fram till
> Bottenstugan.
> Hur ser terrängen ut norr om stugan? Ännu mer
> teknisk eller snabb och flowig?
> Hoppas på sällskap nästa runda där!

Jag vet faktiskt inte. Är nybörjare så jag tänkte testa lite. Men det ser ut att mango redan har testat.

//Martin

Norr om Bottenstugan klassar jag som ej cykelbart. Mina planer för helgen om flera långpass känns skakiga med feberkänningar i kroppen, skall göra mitt bästa för att kurera dem. Jag hade tänkt köra i Furufjäll (ganska snöfritt) eller Toröd i helgen. Lägger ut info om någon vill hänga på.

/James

En tur förra sommaren. 33km och 296 höjdmeter

Bilagor

• Terräng.jpg
    Terräng.jpg
    60.1 KB · Besök: 63
Jag tycker bohusleden mellan Slätten (strax söder om Duvesjön) upp till Abborrvatten är riktigt kul cykling.
Blir nog en tur däromkring 12/4 kvällstid.

På fredag går bilen från Ytterby till Torslanda för happyriden och det finns plats för en cyklist till..

Mr K skrev:
> Jag tycker bohusleden mellan Slätten (strax
> söder om Duvesjön) upp till Abborrvatten är
> riktigt kul cykling.
> Blir nog en tur däromkring 12/4 kvällstid.
>
> På fredag går bilen från Ytterby till Torslanda
> för happyriden och det finns plats för en
> cyklist till..

Det låter intressant att följa med i bilen!

Ska se om jag kan boka om det som jag har planerat på fredag. Går det så norpar jag gärna den där platsen. Bor i centrala Kungälv så det blir ingen jätteomväg för dig. Jag hojtar till imorgon

Jag cyklar en tur hemma. Aröd Timmervik är det som gäller. Goa stigar, ca 14km eller mer. Är någon intresserad är det ca10.30 som gäller vid parkeringen i aröd.

tuppen_ericson skrev:
> Funderar på en utflykt på söndag. Gärna lite
> berg längs kusten. Marstrand/instön runt.

Blev det någon tur idag?

Det blev en väldigt fin tur runt marstrandsön. 9 km sten o häll. Även bitvis skogstig. Mycket att se på och framförallt rolig cykling.Om man tycker att inte ön räcker till finns ju koön oxå. Inte instön som jag skrev tidigare. (massa öar). En tur jag kan rekomendera.

Tuppen!

Har du lust att outa när du kör på hemmaplan nästa gång? (kanske en kväll nu i veckan? ) så skall jag försöka hänga på.

Mvh,

Thomas

Gullhoved skrev:
> Tuppen!
>
> Har du lust att outa när du kör på hemmaplan
> nästa gång? (kanske en kväll nu i veckan? ) så
> skall jag försöka hänga på.
>
> Mvh,
>
> Thomas

Kan försöka hänga på jag med.

Hoho!

Inte omöjligt att jag kanske kan vara med framöver.
Jag bor i Kållekärr, mitt på Tjörn.
Jag kör MTB, fast ibland använder jag den även som LVG, men jag är rädd för att ni inte vill ha med mig där. ;D

Hur som helst, jag kan få lite problem om ni ska köra runt om i Svartedalen och så, eftersom jag inte kör bil och bussarna vägrar cykel här ute. Det är dock inte omöjligt, bara det att jag har 3 mils cykling innan jag når er, och kanske blir lite trött. ;)

Om någon är sugen runt om på Tjörn och så dock, så skulle jag i princip hänga på vilken dag som helst. :)

Mvh Roger!

Tillbaka
Topp