Cykelsemester med barn

hargibi

Ny medlem
Cykelsemester med barn
Tjenare!
Tänkte åka till något slags cykelområde i sommar och funderar på Idre bike park.
Men är lite osäker om de finns tillräckligt o göra där för en veckas semester inriktat på cykling.

Är jag och frun och grabben på 8 år.

Har varit i Järvsö en gång och det gick bra, även varit på Högbo bruk.

Har ni några mer tips på ställen inte allt för många timmar från Borlänge i Dalarna som man kan spendera 3-7 dagar på?

Mix av lite downhill och leder hade varit fint!

Boende är stuga eller liknande vi kollar efter :)

Laan84

Aktiv medlem
Cykelsemester med barn
Tjenare!
Tänkte åka till något slags cykelområde i sommar och funderar på Idre bike park.
Men är lite osäker om de finns tillräckligt o göra där för en veckas semester inriktat på cykling.

Är jag och frun och grabben på 8 år.

Har varit i Järvsö en gång och det gick bra, även varit på Högbo bruk.

Har ni några mer tips på ställen inte allt för många timmar från Borlänge i Dalarna som man kan spendera 3-7 dagar på?

Mix av lite downhill och leder hade varit fint!

Boende är stuga eller liknande vi kollar efter :)
Var där i somras med en sexåring, och han var klart inte redo för antalet höjdmeter som lederna innebär. Skills-area älskade han däremot och många timmar spenderades där.

kontorsråttan

Aktiv medlem
Cykelsemester med barn
Ja, det var mycket barnfamiljer där i somras vid skills arean. Jag tror annars inte heller att området är stort nog, eller enkelt nog för en 8 åring, för att räcka en vecka. Några dagar definitivt. Vi var där ett par dagar och hittade på litet annat också, husky-vandring t ex. Men jag skulle inte hänga där en vecka.

Laan84

Aktiv medlem
Cykelsemester med barn
Ja, det var mycket barnfamiljer där i somras vid skills arean. Jag tror annars inte heller att området är stort nog, eller enkelt nog för en 8 åring, för att räcka en vecka. Några dagar definitivt. Vi var där ett par dagar och hittade på litet annat också, husky-vandring t ex. Men jag skulle inte hänga där en vecka.
Nej, inte bara för cykel, men finns en del vandring som passar barn i närheten.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer