[Cykelsemester, Sverige] Tips mottages tack!

• Trådstartare Trådstartare mvp
  • Start datum Start datum

mvp

Ny medlem
Tjo!

Jag tänkte dra iväg och cykla en (eller max två) veckor i sommar. Någonstans i Sverige. Helst lite XC-betonat, men även vanlig Svenne-banan-camping-cykling funkar.

Förra året cyklade jag ner till Göta Kanal (hemifrån Tokholm) och följde den bort till Vänern. Tog sedan Sverigeleden tillbaka därifrån. Inte tekniskt alls med andra ord, men grymt fina trakter och inte alltför långt mellan öltappar, campingplatser och affärer...

Tips på bra "rundor", boenden, sevärdheter, mat, sällskap, whatever mottages tacksamt! =)

20070727531.jpg ht=544

(det här är semester...)

/Micke

Jag har gjort några roadtripps i sverige och alla emd lyckade resultat. Det verkar helt uppenbart finnas bra cykling i hela vårt land.

Så bestämm istället vilken rutt du vill åka. Släng ut här på forumet och man brukar alltid träffa trevliga människor som vill visa sina favvostigar.

ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett tips som jag snubblade över i helgen: Skagern
> runt.
> http://www.skagernrunt.se/

Enligt hemsidan:
Skyltningen består av stolpar med ledens symboler: hästsko, känga och pilgrimsmärke, blå-vit färgmarkering samt pil för färdriktning.
Du färdas på stigar, mindre körvägar och byvägar samt på någon sträcka asfalt där inget annat varit möjligt.
Goda råd inför turen:
- Du bör vara vältränad, välskodd och trafikvan– helst även vaccinerad.

Liiite mod. text :)
God tur!

Om Du väljer Värmland (Arvikatrakten) så kan Du få bo hos mig och få med mig som bromskloss på några etapper....

Tack för tipsen, folks!

Jocke: Hygglo, tack för erbjudandet! =) Vore kul, ska se om jag lyckas passa in det!

Det hela beror ju också på om jag hyr/lånar/snor en bil också eller bara tar cykeln hemifrån. Idealet hade ju varit att ta tåget nånstans, men SJ är väl fortfarande knepiga vad gäller cyklar?

/Micke

Tillbaka
Topp