> Du vet antagligen inte hur svårt det är för
> tjejer att få en syl i vädret på cyckelforum.
> Jag gör detta enbart för att stötta tjejer som
> cyklar, inte för att vara elak mot pojkar,
> tråkigt att du inte förstår det.
Helt seriöst, det var ett skämt. Så innan fjädern blir en höna
reder jag ut detta. (eller gör hönan på en gång!)
På inget sätt är du elak mot pojkar eller män genom att isolera
dig från dem. Det är ett personligt val, om än så tråkigt. Varför
vill man isolera sig ifrån andra över huvud taget? (förutom snorungarna
på swebikers då :-P )
Jag blir varken arg eller upprörd över det, utan beundras snarare
av den mänskliga egenskapen att dela in oss i fack utifrån våra medfödda
egenskaper. I media belyses ständigt dessa problem med man ser sällan
några seriösa eller konkreta förslag för att förändra situationen.
Jag tar hela könsdebatten med ett stort asgarv och tycker att det är
förbaskat fånigt allt fjanteri rörande interna eller externa fortplantningsorgan.
Att människan fortfarande inte förmår se längre än skillnaderna hos individens
närmsta transportorgan (kroppen) gör mig förvånad.
Alla människor som deltar på något sätt i denna debatt hjälper mer till
att föda samt undehålla fördomarna och de etablerade beteendemönster
som finns djut inärvda i våran kultur än att motverka dem.
Kille eller tjej, svart eller vit osv.. Kvittar! På internet är individen bortom
vardagens ytliga särskiljande vilket vi i vardagen (IRL) ständigt utsätter varandra för.
Jag som är sveriges i särklass enda blatte-Downhill cyklist med muslimsk bakgrund torde veta
detta.
Jag gör ingen skillnad på människor på det sättet, varför jag finner det av naturen
avvikande att vissa väljer särskilja sig från andra på grund av medfödda egenskaper.
Givetvis respekterar jag de som gör det, och ber om ursäkt då du tagit min sarkasm på allvar.
Jag önskar dig all lycka i världen och hoppas att forumet kommer att skapa fler kvinnliga
cyklister och att könen till slut inte utesluter någon som minoritet.
MEN! Om det är som du beskriver, att människor utan den extra extremiteten (penis) ej får
den respekt och det gensvar de förtjänar här på happy, så finner jag också valet av lösning på
problemet en gnutta kontraproduktivt. dvs valet att isolera sig.
Isolering har historiskt sett inte varit det bästa sättet att integrera en minoritet,
främja samförstånd eller etablera ömsesidig respekt mellan grupper som på medfödda
eller kulturella villkor skiljer sig från varandra. Vad skulle jag då göra i något så
försvenskat som cykelsporten, tvätta cyklar eller sälja hamburgare i motionsspåret? Knappast!
Jag är med och leker på de villkor som dikterats av den etablerade massan, och tar min plats
där, mina politiska åsikter, världsåskådning och etniska handikapp till trots.
Så, jag säger: Kvinnor, tjejer (och blattar) TAG PLATS PÅ HAPPY och vältra er i denna trevliga
sammanslutning av cyklister. Ju mer plats ni tar destå mer gensvar kommer ni att få
och inte tvärtom. Ju mer olika vi är varandra destå mera kan vi lära av varandra, osv..
Och som sista not vill jag än en gång påpeka, att om man vill isolera sig från
andra så är det helt Ok för mig, det är ett individuellt val att delta eller ej.
Kör hårt och bygg något bra av det!
Jag kommer dock inte att starta ett forum för blattar inom cykelsporten, för jag
tror att utbytet skulle bli väl litet och ensidigt om det är bara jag som postar.
Men jag kan lova att jag tillhör den minsta av minoriteter.
Vart det en höna eller en tupp?
Jag ogillar pajkastardebatter som denna där folk delar upp sig i läger och använder
hårda ord istället för att se till problemet och på gemensamt sätt lösa detta. Så
jag återgår nu till att skriva inlägg av strikt teknisk natur, sådär som bara killar
gör ;-)