Cykelsida enbart för tjejer!!

DaMyth

Ny medlem
Hejhej!

Nu börjar jag äntligen komma igång med mitt cykelforum, enbart för tjejer!
Det finns otroligt många forum som rör cykling, men inte jättemånga som endast vänder sig enbart till tjejer.
Därav uppkom tanken att jag kanske skulle fixa det.
Det kommer först och främst rikta sig till cykling inom: Cross-country, Downhill, Racer, BMX, Dirt, Trial och Enhjuling, men alla är så klart välkomna!
Det är ett projekt under konstruktion (så klart), men ett bra forum är ju inte 100%-igt utan sina fantastiska medlemmar, så sätt fart och joina nu tjejer, så kommer sidan att bli bättre och bättre!

www.chickflow.com

MVH
Lisa

"You agree, through your use of this forum, that you will not post any material which is false, defamatory, inaccurate, abusive, vulgar, hateful, harassing, obscene, profane, sexually oriented, threatening, invasive of a person's privacy, or otherwise in violation of ANY law. This is not only humorous, but legal actions can be taken against you. You also agree not to post any copyrighted material unless the copyright is owned by you or you have consent from the owner of the copyrighted material. Spam, flooding, advertisements, chain letters, pyramid schemes, and solicitations are also inappropriate to this forum."

Vad skall ni då prata om?

kebarbelina har just registrerat sig på det nya forumet, eller vänta hur var det nu?

Jag tycker det är en gnutta rasistiskt (könsistiskt?) att öppna ett forum för
fruntimmer uteslutande.

Tänk vilket o-liv om det fanns ett likadant bara för pojkar! =)

Wuahahahaha!

Senast redigerad av en moderator:
Snart kommer kvinnorörelsen med protester, mot att männen inte är tillräckligt avundsjuka, på alla dessa kvinnotillvända grupperingar... Att de tycks vara för fina eller ngt! ;-)

Så jävla korkade som dom flesta grabbar som kommenterar är så förstår jag att det behövs specifika tjejforum.

Sen finns det ju sen många år tillbaka det alldeles utmärkta tjejcyklistsammaslutningen Bimbobikers, där man både kan hitta träningskompisar, få meck & stigtips mm... på svenska dessutom ;-)

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Så jävla korkade som dom flesta grabbar som
> kommenterar är så förstår jag att det behövs
> specifika tjejforum.

Tack Marcus, ditt inlägg säger väl ungefär allt som behöver sägas i den här frågan=)

jansson99 skrev:
> Jag kollade in på sidan av ren nyfikenhet.
> Varför är den på engelska?

Därför att den är världsomfattande! :)

kebarb skrev:
> kebarbelina har just registrerat sig på det nya
> forumet, eller vänta hur var det nu?
>
> Jag tycker det är en gnutta rasistiskt
> (könsistiskt?) att öppna ett forum för
> fruntimmer uteslutande.
>
> Tänk vilket o-liv om det fanns ett likadant bara
> för pojkar! =)
>
> Wuahahahaha!

Du vet antagligen inte hur svårt det är för tjejer att få en syl i vädret på cyckelforum. Jag gör detta enbart för att stötta tjejer som cyklar, inte för att vara elak mot pojkar, tråkigt att du inte förstår det.

Det fina med internet är väl annars just det, att man hinner knappa färdigt sitt inlägg och posta det, innan man blir avbruten i sina tankebanor? Det är fullt möjligt att delcitera och tillbakahänvisa, ifall ngn. sticker in egna kommentarer medan man skriver.

Tur att inte alla intresseföreningar är lika begränsande, när det gäller vilka som får ta del av innehållet.

DaMyth skrev:
...
> Du vet antagligen inte hur svårt det är för
> tjejer att få en syl i vädret på cyckelforum.
...

Är det någon som rycker undan tangentbordet för dig när du skall posta?

Och beträffande idiotinlägg så är de kraftigt underskattade. Det är ju faktiskt så att de hjälper till att få tråden bumpad och dra till sig fler läsare. Visst, ibland spårar det ur men man skall inte ta det personligt. Det är väll bara att dra igång en ny tråd med en lite mer idiotsäker frågeformulering.

Det här är väl antagligen som att svära i kyrkan, och med all sannolikhet kommer jag att få skit för det jag säger nu, men jag kan inte riktigt förstå varför just könstillhörigheten ska vara avgörande för indelningen på olika områden. Det här med ett separat cykelforum för kvinnor är ett exempel. Ingen skulle väl få för sig att meddela att man öppnat ett forum för bara män, där kvinnors inlägg inte var önskade. Jag köper gärna att man väljer att starta t ex forum där man meddelar att man vill slippa vissa typer av inlägg, eller där man ställer krav på ordval och kräver språklig hyfs, men varför en indelning i man och kvinna? Alla är vi ju intresserade av cykling och vill få tillgång till varandras erfarenheter och idéer. Varför vill man segregera beträffande kön?

mamme1 skrev:
> Kommer det bara vara tillåtet att använda
> damcyklar på era rajder?

Och Ramlösa då?

DaMyth skrev:

> Jag gör detta enbart för att stötta tjejer som
> cyklar, inte för att vara elak mot pojkar,
> tråkigt att du inte förstår det.

Hmmmm Registrerad sen 2004 och 4 inlägg... Hmmmm, Jag förstår dig, tror jag.......

DaMyth skrev:

Jag vet inte. Kan du förklara vad det svåra är. Du har ju iaf lyckas få en syl i vädret flera gånger i denna tråd.

Nu var ju inte meningen att starta en diskussion, utan snarare att göra lite reklam för att jag har gjort ett forum för tjejer.
För att göra allt klart är jag ingen feminist, jag har inga problem med killar, faktum är att de flesta jag cyklar med är män.
-Nej, ingen rycker undan tangentbordet för mig när jag ska skriva, men killar hörs alltid högre än tjejer. Ibland är det lugnare för en tjej att vistas bland bara tjejer. Det får en att våga lägga ut sina cykelbilder, vara stolt över sina trick., och inte minst FÅ KONTAKT med andra tjejcyklister, för så många tjejer är det inte som cyklar t.ex BMX o downhill. Det ska bli lättare att få kontakt på lika vilkor.
Man slipper få kommentarer om hur snygg man ser ut på cykelbilderna och kanske istället bli bedömd efter hur man är som cyklist.
Och av att dömma av inläggen ovan, få igång något mer seriösa diskussioner o slippa det som någon kallade för "idiotinlägg".
Det är en seriös sida, med ett seriöst syfte, utan onda tankar bakom. Take it or leave it!

MVH
Lisa

DaMyth skrev:
> Man slipper få kommentarer om hur snygg man ser
> ut på cykelbilderna och kanske istället bli
> bedömd efter hur man är som cyklist.

Tänk om jag slapp bli bedömd som cyklist och istället hur snygg jag var. Vilken dröm!

Hmm, jag vet inte om jag kanske borde börja leva upp till myten och bli det manschauvinistiska svin samhället förväntar sig att jag ska vara. Bäst att befästa könsrollerna med att tjejer ska hålla sig på sin kant och vi killar dominera allting. :D

Nåja, ha det så kul med forumet. Akta er för uppdelningssjukan bara. Många kategorier med lite aktivitet i varje del gör att forumet ser inaktivt ut.

Kul idé med en tjejsajt! Intressant dock att folk ska ha så jävla mycket åsikter och börja hojta om sexism och diskriminering. Tanken är ju inte att uteslutna någon, utan snarare att bara ett sätt för tjejer att möta andra tjejer med samma cykelintresse. Vi är ju trots allt en minoritet inom sporten...
/Alexandra

Jag kunde verkligen inte låta bli att skratta åt inläggen i den här tråden.
Det är väl ett jättebra initiativ att starta en cykelsida för tjejer, eller vilken annan minoritetsgrupp som helst för den delen.
Att hon har fyra inlägg på happy sen 2004 är väl helt orelevant, det finns andra forum?

Kanske är det sånahär trådar hon vill komma ifrån?
Vad F*N är det att bli arg över, det finns hur många forum som helst, varför MÅSTE man kunna vara med i alla?
I stort sett alla cykelforum på nätet är stort mansdominerande, OM INGET ANNAT ANGES.
Det är väl hur bra som helst att ha ett hangout för bara tjejer, det blir ju lättare att hitta andra tjejer att köra med.

Uppmuntra ett sånthär initiativ istället för att hålla på å gnälla, kan ni inte uppmuntra så håll käften istället.

evilAlex skrev:
> Kul idé med en tjejsajt! Intressant dock att folk
> ska ha så jävla mycket åsikter och börja hojta
> om sexism och diskriminering. Tanken är ju inte
> att uteslutna någon, utan snarare att bara ett
> sätt för tjejer att möta andra tjejer med samma
> cykelintresse. Vi är ju trots allt en minoritet
> inom sporten...
> /Alexandra

Tack så mkt!

> Jag gör detta enbart för att stötta tjejer som
> cyklar, inte för att vara elak mot pojkar,
> tråkigt att du inte förstår det.

Helt seriöst, det var ett skämt. Så innan fjädern blir en höna
reder jag ut detta. (eller gör hönan på en gång!)

På inget sätt är du elak mot pojkar eller män genom att isolera
dig från dem. Det är ett personligt val, om än så tråkigt. Varför
vill man isolera sig ifrån andra över huvud taget? (förutom snorungarna
på swebikers då :-P )

Jag blir varken arg eller upprörd över det, utan beundras snarare
av den mänskliga egenskapen att dela in oss i fack utifrån våra medfödda
egenskaper. I media belyses ständigt dessa problem med man ser sällan
några seriösa eller konkreta förslag för att förändra situationen.

Jag tar hela könsdebatten med ett stort asgarv och tycker att det är
förbaskat fånigt allt fjanteri rörande interna eller externa fortplantningsorgan.
Att människan fortfarande inte förmår se längre än skillnaderna hos individens
närmsta transportorgan (kroppen) gör mig förvånad.

Alla människor som deltar på något sätt i denna debatt hjälper mer till
att föda samt undehålla fördomarna och de etablerade beteendemönster
som finns djut inärvda i våran kultur än att motverka dem.

Kille eller tjej, svart eller vit osv.. Kvittar! På internet är individen bortom
vardagens ytliga särskiljande vilket vi i vardagen (IRL) ständigt utsätter varandra för.
Jag som är sveriges i särklass enda blatte-Downhill cyklist med muslimsk bakgrund torde veta
detta.

Jag gör ingen skillnad på människor på det sättet, varför jag finner det av naturen
avvikande att vissa väljer särskilja sig från andra på grund av medfödda egenskaper.

Givetvis respekterar jag de som gör det, och ber om ursäkt då du tagit min sarkasm på allvar.

Jag önskar dig all lycka i världen och hoppas att forumet kommer att skapa fler kvinnliga
cyklister och att könen till slut inte utesluter någon som minoritet.

MEN! Om det är som du beskriver, att människor utan den extra extremiteten (penis) ej får
den respekt och det gensvar de förtjänar här på happy, så finner jag också valet av lösning på
problemet en gnutta kontraproduktivt. dvs valet att isolera sig.

Isolering har historiskt sett inte varit det bästa sättet att integrera en minoritet,
främja samförstånd eller etablera ömsesidig respekt mellan grupper som på medfödda
eller kulturella villkor skiljer sig från varandra. Vad skulle jag då göra i något så
försvenskat som cykelsporten, tvätta cyklar eller sälja hamburgare i motionsspåret? Knappast!
Jag är med och leker på de villkor som dikterats av den etablerade massan, och tar min plats
där, mina politiska åsikter, världsåskådning och etniska handikapp till trots.

Så, jag säger: Kvinnor, tjejer (och blattar) TAG PLATS PÅ HAPPY och vältra er i denna trevliga
sammanslutning av cyklister. Ju mer plats ni tar destå mer gensvar kommer ni att få
och inte tvärtom. Ju mer olika vi är varandra destå mera kan vi lära av varandra, osv..

Och som sista not vill jag än en gång påpeka, att om man vill isolera sig från
andra så är det helt Ok för mig, det är ett individuellt val att delta eller ej.

Kör hårt och bygg något bra av det!

Jag kommer dock inte att starta ett forum för blattar inom cykelsporten, för jag
tror att utbytet skulle bli väl litet och ensidigt om det är bara jag som postar.
Men jag kan lova att jag tillhör den minsta av minoriteter.

Vart det en höna eller en tupp?

Jag ogillar pajkastardebatter som denna där folk delar upp sig i läger och använder
hårda ord istället för att se till problemet och på gemensamt sätt lösa detta. Så
jag återgår nu till att skriva inlägg av strikt teknisk natur, sådär som bara killar
gör ;-)

Gör du ett cykelforum, vilket som helst, så kommer majoriteten att bestå av killar, OM man inte sätter regler.

Tjejer och killar är inte likadana, så är det bara, och så har det alltid vart.
Om man som tjej hellre pratar med andra tjejer om sin cykling så får man ju söka sig till ett sånthär forum, det är väl bara bra att det finns alternativ?
Sen fattar jag inte hur man kan bli sur på en sån könsindelning, som kille så har man ju runt en miljon andra forum att joina, varför måste man störa sig på just det som man inte kan bli medlem i?

Heja att det finns alternativ, sålänge det finns andra forum att gå med i ser jag ingen anlednin att tycka att det här är något negativt.

DaMyth skrev:
> ...Det är en seriös sida, med ett seriöst syfte,
> utan onda tankar bakom. Take it or leave it!

Problemet är att det inte är "take it or leave it", utan att det här nya forumet är avsett att vara exklusivt för kvinnor. Jag får alltså inte Take it". De som inte är kvinnor är inte välkomna. Och det har alltså inte att göra med vilket intresse vi har, eller inom vilka delområden vi utövar sporten, utan enbart det faktum att vissa av oss är män. Då är man exkluderad. Sån uppdelning tycker jag befäster fördomar. Och därför protesterar jag. Vi är inte manliga cyklister och kvinnliga cyklster. Vi är cyklister.

På tal om fackindelning är jag en anarkodownhillist. Jag vägrar följa strömmen och kör därför downhill på platten. Anarki ftw!

/Boring white middleclass male anarkodownhillist med faiblesse för gott rödvin (gärna Pinot Noir eller Merlot trots att det är mainstream) och lagom röd oxfilé. Så det så.

Föresten tänkte jag starta ett forum för sådana som mig. Någon som vill joina? Känner du att du också är en "Boring white middleclass male anarkodownhillist med faiblesse för gott rödvin (gärna Pinot Noir eller Merlot trots att det är mainstream) och lagom röd oxfilé. Så det så." är du välkommen att PM:a för adress.

Sorry för OT so far. Nu On Topic:

Jag har absolut ingenting emot att det startas communitys för kvinnliga cyklister utan ser visst hur det kan fylla en funktion. Min stora fråga är på vilket sätt kvinnor inte är välkommna på Happy? (Det är trots allt ett tag sedan vi hade en manlig ryggdunkartråd.) Forumet är vad användarna gör det till, det finns en ren "tjejtråd" och den har vad jag vet fått vara hyffsat ifred. Iaf inte utsatts för tråkningar.

Problemet är kanske att tjejer inte nöjer sig med en tråd, utan att dom vill ha ett helt forum?
Utveckling FTW.

"Mina" erfarenheter ( ja, jag tjuvläser ibland då frugan sitter och skriver massa inlägg på diverse mammaforum ex....) av då s.k. kvinnliga forum är att de är betydligt mer seriösa. De vill ha en ordentlig debatt och diskussion om saker och ting, sedan är det bra. Skillnaden mot mappymtb.org ?! Jo... här får man svar på 99.99% av alla de mest konstiga frågor man kan ställa, och hur j-vla basic de än må vara, så finns det hyggliga människor som tyar med o svara, fast de märker att man ej nyttjat sökfunktionen. All heder till dem. Men så finns de där idiotiska inläggen ( som man börjar vänja sig vid... ) som drar ned debatter / frågor så förbannat. Det har en viss tendens att spåra ur fullständigt ibland.

Det beror mkt på vilket humör man är på, ibland tycker man det är kul och garvar lite, ibland blir man bara så j-vla trött.
Men detta är happymtg. Likna det vid en Gott & Blandat påse. Du tar och snaskar i dig godis, och njuter. Men ibland får du upp en sådan där skithård svart äckelgodis ( inga förbannade rasistpåhopp...säg att den är röd istället ), släng skiten och gräv vidare. Du gillar ju resten ju !

Jag håller helt och hållet med blommah&jthuress här, men samtidigt tror
jag det är viktigt att förstå att det sticker i ögonen på de
av oss som har en sund och riktig inställning till indelning
in människor i grupper på grund av kön eller etniskt ursprung.

Denna analog är ej vattentät, för ingen av oss som postar
i denna tråd bryr sig särskillt mycket om man är välkommen
på ett forum eller ej, MEN:

Om man någonstans i samhället skapar en samlingsplats för
människor där det enda kriteriet för medlemskap eller
entré är avhängt kön, etnisk härkomst eller hudfärg så
tror jag att det sitter i ryggmärgen för många att reagera
med förvåning. Iallafall i sverige år 2007.

Om jag i stockholm skulle öppna en nattklubb där någon
av dessa grupper ej är välkommen, och försvara mig med
att det ändå finns mängder av andra nattklubbar för alla
andra, så skulle debatten bli tämligen livlig bland de
exkluderade och deras sympatisörer.

Att ett cykelforum sedan är ganska fjantigt att ens debattera
om är en annan sak. Det viktiga är att man vaknar upp och
tänker till hur man väljer att särskilja sig ifrån sin omgivning.

Som jag tidigare skrev, lycka till! Men bli inte ARG
för att någon reagerar med sarkasm. Det tycker jag är
en SUND reaktion snarare än nedvärderande. Samma personer
hade reagerat på samma sätt om en annan grupp blivit
exkluderad. Konsekvens i sin ärligaste form.

Må forumet uppfylla sin funktion på alla sätt!

Vidare gillar jag jthuress gott&blandat analog (fast jag gillar lakrits).
Jag postar ibland på swebikers också, men finner att mentaliteten är annorlunda.
Varför jag postar&läser mer här där resterande medlemmar
har en större potential att tillgodose mina behov.

Och jag ser detta som den enda anledningen att skapa
ett forum avsett en viss gruppp av människor. Att
kvinnor anser att kvinnor på ett bättre sätt kan
tillgodose deras egna behov vad gäller utbyte av
information. Det finns helt enkelt för lite av
de goda godisarna på Happy om man är kvinna?

blommah skrev:
> Gör du ett cykelforum, vilket som helst, så
> kommer majoriteten att bestå av killar, OM man
> inte sätter regler.
>
> Tjejer och killar är inte likadana, så är det
> bara, och så har det alltid vart.
> Om man som tjej hellre pratar med andra tjejer om
> sin cykling så får man ju söka sig till ett
> sånthär forum, det är väl bara bra att det
> finns alternativ?
> Sen fattar jag inte hur man kan bli sur på en
> sån könsindelning, som kille så har man ju runt
> en miljon andra forum att joina, varför måste
> man störa sig på just det som man inte kan bli
> medlem i?
>
> Heja att det finns alternativ, sålänge det finns
> andra forum att gå med i ser jag ingen anlednin
> att tycka att det här är något negativt.

Kaktus for president... Happy är ett forum för cyklister. Det finns en hel del tjejer som skriver i rätt mycket trådar, tjejer som tillför ett annat språk, andra åsikter och ofta andra vinklingar på diskussioner. Det är bra. Tjejtråden som rullade ett tag där många tjejer presenterade sig och planerade egna 'chick rides' tycker jag visar att det går att göra sig hörd - OM man vill göra sig hörd.
Vill man förstärka bilden av kvinnor som ojämlika, ja då bör man isolera sig, annars är det rena självmålet.

Kanske är Damyth's web något som behövs och för hennes skull får vi väl hoppas att det blir ett lyckat projekt, men jag tror nog att det är bättre för tjejer att sluta betrakta sig som så annorlunda killarna och hellre ta fighten på Happy istället.

Jag tycker det är så rätt när man ser bilder på Happy rides där det finns tjejer, om än enstaka, som är med just för att de är cyklister, inget annat.

Så fort det kommer till den formen av trådar, existerar inget kvinnoförtryck eftersom alla tycker det är lika kul att tjejerna är med och tar plats.

Visst är vi olika och det är inget konstig med det, det gäller inte bara mellan könen utan mellan individer generellt.
Jag känner inget behov för en web för överviktiga män över 50 som inte hänger med tempot som gäller för en snitt-happit, eller en web för de som kan lika lite om cykeltillbehör som jag, även om det skulle betyda att jag kunde raljera lättare bland likasinnade.
Istället så väljer jag att delta i de trådar jag finner nöje i att delta i, i det debatter där jag anser att jag tror att jag kan tillföra något, eller som i den här tråden, då jag helt enkelt inte kan låta bli att lägga mig i....

Nej jag tycker att tjejerna hör hemma här på happy och det är här ni skall påverka om jargongen skall ändras. Betyder kanske inte alltid att alla alltid håller med, något som bara är sunt.

/putte

Isolering, nej nej! Ingen tjej vill det, alla hänger väl på Happy iallafall, en chixsida är bara en gren på det stora trädet - inget försök till att bilda en helt egen stam (hoppas jag!).

För att dra en parallell, surfklubben här i Gbg har en damsektion. Vi segregerar oss absolut inte - MEN det är ett faktum att fler tjejer vågar prova på sporten på detta sätt. Och det allra viktigaste: det är väldigt uppskattat!

Det är väl underbart att fler testar på och får en hobby att älska. Samtidigt blir det en superb informationskälla kring saker som rör tjejer, t ex utrustning som passar o s v. Det kanske inte alltid är så lätt att hamna mitt i ett tekniskt grabbgäng när man är ny, ofta blir det ju så i minoritetssporter. Inte får man direkt något tips om passande våtdräkt där *s*

Det handlar inte om att segregera eller isolera, ingen vill det! Kanske mer om att söka sig till likasinnade, som det där med kommunikationen på mamma-forumet. Tycker det är en väldigt mänsklig egenskap, de flesta gör det mer eller mindre. Inte slutar man umgås med andra för det.

Fast det finns en nackdel med fler forum - man hinner inte vara aktiv på hur många som helst :-)

Kan man inte som tjej ta plats på Happy??? Tycker monglo har brett ut sig ganska rejält både här och där, vilket jag ser som något mycket positivt! :-)

Skulle vara intressant att höra om monglo känt att hon inte bemöts med respekt. Tror och hoppas att den stora massan på Happy är beredd att backa upp den som känner sig illa bemött, vare sig man är man/kvinna , kristen/muslim, invandrare/utvandrare m.m.

Man kan ju faktiskt rapportera ett inlägg om det är allt för oanständigt och be våra moderatorer stryka det.

Det vore tråkigt om Happy skulle dräneras på de få tjejer som finns här.

*** Varning! Resten av denna post är att betrakta som trams och bör ej läsas av känsliga personer. ***

Mårten: Sippar på en Merlot just nu, men downhill på platten låter för läbbigt för mig. Passar.
bruse: Vill du verkligen veta din snygghetsfaktor?
Intermezzo: Ramlösa, its the Devil!!!

Skönt att få skriftligt på det:
"Tjejer och killar är inte likadana, så är det
> bara, och så har det alltid vart.
> Om man som tjej hellre pratar med andra tjejer om
> sin cykling så får man ju söka sig till ett
> sånthär forum, det är väl bara bra att det
> finns alternativ?
> Sen fattar jag inte hur man kan bli sur på en
> sån könsindelning, som kille så har man ju runt
> en miljon andra forum att joina, varför måste
> man störa sig på just det som man inte kan bli
> medlem i?"

-Trist att resonemanget inte accepteras åt andra hållet med! Tror inte att det är många killar som är sura, över att inte få joina.. Men principen, är tvärtemot det tjafs som förs fram i media mot den manliga delen av befolkningen..Män är djur! Framfödda av sådana?

Brakis: Män föds faktiskt inte som djur. Vi föds som små söta filurer som drar oss själva i snoppen. Sen går det utför och vi blir djur... som drar oss själva i snoppen.

S: Är det en Porcupine är du min själsfrände. Jag tycker också dh är lite läskigt och posar väl mest. På platten då. Anarkodownhillistposer borde det alltså bli.

Förövrigt är det just det där att man inte kan ta plats som tjej på happy som jag ställer mig frågande till. På SweB som håller en grabbigare nivå finns det ett gäng tjejer också... Tror det handlar om att våga försöka. Jag har inte sett många inlägg av dom tjejer som skrivit i den här tråden. (Och då är jag en av dom absolut mest frekventa forumbesökarna och har varit det i 3 år.)

(Jag var en gång i tiden en av få killar som hängde på ett hästforum, där kan vi snacka om att känna sig ute när debattens vågor om stringtrosans vara eller inte vara gick höga. Med andra ord kan det vara svårt att vara kille i vissa sammanhang. Hela ridsporten är/var lite sådan ibland.)

KrisL skrev:
...
> Inte får man
> direkt något tips om passande våtdräkt där
> *s*
...

Låter märkligt tycker jag. Många av oss har ju faktiskt flickvänner som vi försöker få ut på cykeln. Som den tekniknörd man är så har man ju faktiskt hyffsad koll på gejorna ens flickvän behöver för att kunna cykla bekvämt. Ramar, sadlar, styren, kläder etc. Surfing är nog lite mera macho-sport än cykling.

Mårten: Det är rött så vitt jag kan se. Utan taggar, http://en.wikipedia.org/wiki/Porcupine. Posera med cykeln är jag väll halvbra på men jag har fett med skrubbsår.

Tillbaka
Topp