Cykelskor med bred tåbox?

Audioholic

Aktiv medlem
Har till sist tagit tag i mina krånglande fötter. Hallux valgus som växer på högern. Nu kör jag barfotaskor med mycket plats för tårna och kör en massa övningar.

Märker också att jag plötsligt får ont i både lvg- och mtb-skor. Vad ska jag ha istället? Har någon sidi triathlonsko och bontrager rxl för skogen. Räcker det att siza upp eller finns det fabrikat med bra plats för tår?

Pfaff

Aktiv medlem
Har till sist tagit tag i mina krånglande fötter. Hallux valgus som växer på högern. Nu kör jag barfotaskor med mycket plats för tårna och kör en massa övningar.

Märker också att jag plötsligt får ont i både lvg- och mtb-skor. Vad ska jag ha istället? Har någon sidi triathlonsko och bontrager rxl för skogen. Räcker det att siza upp eller finns det fabrikat med bra plats för tår?
Nu ramlade polletten ner, Keen tillverkar även cykelskor.
Här är en https://road.cc/content/review/35005-keen-austin-pedal-shoe

Var man köper osv har jag inte en susning men googling är fritt.

K

Aktiv medlem
Har samma problem (till den grad att jag opererat bort nerver i fötterna) - spezialized har bra lösningar med olika läster i samma modell så titta in hos en välsorterad handlare av deras grejor. Utöver det har jag formgjutna sulor som är anpassade till mina cykelskor, kan inte gå barfota längre men kan cykla 5h utan problem....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer