[Cykeltips] - Klädtips för Vätternrundan

PiPPiW skrev:

> Det är en gammal miljöskada och lite speciell
> gengre i bil- och mc-kretsar. "Sleeper". Tycker
> att ett ekipage alltid ska vara snabbare än det
> ser ut.

I cykelsporten är det inte sällan så att ekipaget skall se snabbare ut än det är. Då blir det också hysteriska artiklar om hur man "måste" klä sig. För i tiden fanns det på happy artiklar om hur man fixar bra och billig verktygslåda, nu verkar allt vara polerat med rosettslipning :).

"Newer trust a guy with shiny gear" gäller inte här.

och själv köra jag med svarta cykelbyxor och trivs bra. Man fastnar inte med kläderna när man cyklar i skogen.

/Andreas

Den frasen har jag sagt och hört många många gånger, men bara inom klättringen. ;)

Om jag ska cykla med shorts väljer jag alltd ett par klättershorts jag har, som "råkar" vara tunna, lätta, snabbtorkande, ganska smala och som går över knäna när jag står upp.
Men nu har ju Pippi hittat sina VR-shorts.

katten skrev:
>
> "Newer trust a guy with shiny gear" gäller inte
> här.
>
> /Andreas

Tycker filmen visade bra grejer. Den är ju inte gjord primärt för dem som trampat runt sjön redan, utan för dem som känner sig osäkra, som jag t ex. Cykla i smålandsnatten lär väl kräva långa bibs - benvärmare har aldrig gillat mig, och det är ömsesidigt - men om solen går upp lär de fort bli för varma sedan. Är det någon som har erfarenhet av Vätternrundans depåer?

Sen tror jag inte jag kan få med både vind- och regnjacka. Det får bli en "skurjacka". Och med en sådan lär ju västen vara överflödig, eller vad tror ni?

Skulle det bli regn, kan jag inte nog rekommendera att ha ett par torra strumpor extra med sig.

Om man inte vet hur cykelbyxor fungerar och vägrar lära sig, står det en helt fritt att ha kalsonger under. Jag gör som någon annan antagandet att det första cykelbyxköpet blev fel, och att köparen är litet långsint, (likt mina benvärmare, hihi).

Tillbaka
Topp