Cykeltjuv på bild

• Trådstartare Trådstartare .A.
  • Start datum Start datum
Cykeltjuv på bild
2016-03-20 09:25, Stöld, Stockholm
Stureplan. Anmälare ser en man stjäla cyklar med hjälp av vinkelslip.

Anmälaren lämnar bra uppgifter och polis åker mot platsen. En väktare följer efter mannen som försöker springa från platsen. Väktaren kör med en Segway.

Förövaren grips och införs till polis och polisen tar även en cykel i beslag där förövaren kapat låset.

Organisation
Polisen Stockholms län
City
Text: Albin Näverberg. Publicerad: 2016-03-20 10:44.

Cykeltjuv på bild
Zorban sa:
marran sa:
Lars.E sa:
Väktaren kör med en Segway.

Mäktig man ska känna sig när man jagar efter ngn mha en segway! Tänk om förövaren bara hittat en trappa att springa uppför.
Hahaha! Måste se riktigt respektingivande ut på sin Segway.
Kan bara få jakten till att se komisk ut :)

Den lilla dirtcykeln lär väl vara tjuvens. Jag ser en modern Svullo som polis - på Segway - som jagar cykeltjuv på en tokliten dirtcykel :-)

Bra att polisen fick fast honom. Och att han finns på bild in action. Fast för evigt på nätet. Grattis! Det är han värd som cykeltjuv.

Cykeltjuv på bild
Haha, häftigt. Känd IT-profil konfronterar cykeltjuv på Stureplan. Får hjälp av EU-migrant att försöka påkalla väktare på Segway. Cykeltjuven flyr och skriket "djävla golfitta" efter IT-profilen. Polis anländer, jagar efter och griper cykeltjuven. Klockrent! :-)

Cykeltjuv på bild
Zorban sa:
marran sa:
Lars.E sa:
Väktaren kör med en Segway.

Mäktig man ska känna sig när man jagar efter ngn mha en segway! Tänk om förövaren bara hittat en trappa att springa uppför.
Hahaha! Måste se riktigt respektingivande ut på sin Segway.
Kan bara få jakten till att se komisk ut :)

Det är ju bara att köra efter uppför trappen.
Här är den som är snabbast med segway uppför trapp av alla jag hittat på nätet.

Undra om tjyven får något försprång eller om han nyfiket stannar och tittar på eländet?

Cykeltjuv på bild
DT sa:
Haha, häftigt. Känd IT-profil konfronterar cykeltjuv på Stureplan. Får hjälp av EU-migrant att försöka påkalla väktare på Segway. Cykeltjuven flyr och skriket "djävla golfitta" efter IT-profilen. Polis anländer, jagar efter och griper cykeltjuven. Klockrent! :-)

Nånting för bröderna Fares att bygga på?

Cykeltjuv på bild
tmalm sa:
Men bilden är ju borta!

/T
Edit:
Bilderna togs troligtvis bort eftersom det är ett brott mot PUL att "behandla personuppgifter om lagöverträdelser som innefattar brott..."
Bilder där man kan känna igen en person klassas med största sannolikhet som personuppgifter.
Om tjuven väljer att dra publicisten inför rätta skulle det inte förvåna mig om publicisten får ett strängare straff för brott mot PUL än tjuven får för cykelstöld.

Senast ändrad:
Cykeltjuv på bild
Detviktigaste är väl ändå om polisen fick slå honom lite med batongen? Eller var det bara det sedvanligt sittandet på tjuven som ägde rum? Eller gäller det endast för envarsgripande av cykeltjuv?

Cykeltjuv på bild
40 år i "så ska det låta " studion hade väl varit ett lagom straff för tjuveri i allmänhet?

Tack för bilden förresten, nu vet jag vem jag inte ska köpa cykel av!

/T

Cykeltjuv på bild
"Golfitta"? Jag trodde bara det var tjuvar emellan som det var förbjudet att gola, annars kan det ju inte vara någon utmaning att vara tjuv. Fast det kanske är underförstått att någon som överanvänder ordet "entreprenör" ingår i deras skara, det hade inte stört mig om det var straffbart...

Cykeltjuv på bild
Mooshie sa:
"Golfitta"? Jag trodde bara det var tjuvar emellan som det var förbjudet att gola, annars kan det ju inte vara någon utmaning att vara tjuv. Fast det kanske är underförstått att någon som överanvänder ordet "entreprenör" ingår i deras skara, det hade inte stört mig om det var straffbart...

Golare har inga polare!

Tillbaka
Topp