Cykeltransport i v60?

Fattiglapp

Aktiv medlem
Cykeltransport i v60?
Eftersom jag är lat, och misstänker att flera på forumet kanske testat, slänger jag ut frågan här i stället för att prova själv ?.
Har en V60 av nyaste modell. Vill ev åka 2 pers på långresa i den, med cyklar. Köra långt så är det både praktiskt och rejält bränslebesparande att frakta dem I bilen snarare än utanpå. Klart det går, men frågan är hur bra.
Finnes: 1 st V60 med fällt baksäte, 1 st 27,5” och 1 st 29”-FS MTB. Går cyklarna att frakta i en V60 utan att plocka sönder dem i molekyler? Tex stående med framhjulen avtagna? Känns tight på höjden… några andra bra tips på hur ni gjort med liknande förutsättningar? Kanske t.o.m. någon bild med inspiration?

Cykeltransport i v60?
När jag rest på med cyklar i bagaget har jag lagt en billig presenning längst ned. Och sedan cyklarna liggande på sidan med fält baksäte. Har använt gamla liggunderlag och trädgårdsdynor emellan för att skydda cyklarna.
Du blir nog tvungen att ta av framhjulen. Utrustning packas företrädesvis i plastbackar. När man fått in handlagen tar det bara någon minut att få ihop/isär cyklarna. Är rätt skönt att ha dem inlåsta vid restaurangbesök och liknande. Glöm inte att ha en bit liggunderlag tillgängligt att stå på vid ombyte, och en plastback för skitiga cykelkläder.

Tillbaka
Topp