Cykeltransportväska för cykel m pakethållare

• Trådstartare Trådstartare DH
  • Start datum Start datum

DH

Aktiv medlem
Hej!
Ska ut och resa (flyg) med min gravelbike, ramstorlek 56cm.
Jag behöver ha med mig både pakethållare o skärmar eftersom det är touring som gäller när vi är framme. (väskor ska fästas i pakethållaren)
Väskan måste gå att vika ihop och göra mindre, dvs hårda skal går bort.
Jag har sneglat på Thules utbud - men är osäker om pakethållaren får plats?
Har du packat cyklel o pakethållare i transportväska? Tips på produkt?

Viltsäck från Biltema. Storlek för älg. Annars tror jag du är hänvisad till mäktig plastpåse. Såna paket ser man ibland på flygplatserna. Vridet och fastknutet styre. Sänkt sadel och låst framhjul för att hålla paketet smalt. Kanske demonterade pedaler också. In i plast, genom röntgen och rakt ner i cykelkrossen på fragila avdelningen.

I alla normala cykelväskor får du nog skruva av pakethållare och skärmar eftersom de brukar förutsätta att du tar av hjulen. Att sedan få plats med dem i väskan borde vara rätt lugnt.

Jag förutsätter att emballaget skall vara absolut minimalt. Annars skulle jag satsa på kartong och lägga pakethållaren i upp och ned i botten tillsammans med sadeln. Upplägget kräver dock att man kastar kartongen på flygplatsen och har tillgång till en ny när man skall hem. Inte helt lätt ekvation.

Thx för svar. Jag räknar med att behöva demontera skärmar o pakethållare. Men, kommer de få plats i väskan ändå? Ngn som rest på det sättet?

Jag förutsätter att emballaget skall vara absolut minimalt. Annars skulle jag satsa på kartong och lägga pakethållaren i upp och ned i botten tillsammans med sadeln. Upplägget kräver dock att man kastar kartongen på flygplatsen och har tillgång till en ny när man skall hem. Inte helt lätt ekvation.
Så brukar jag resa. Kör man en rundtur så kan man lämna kartongen vid start och mål.

Tillbaka
Topp