Cykelväg Göteborg-Surte

• Trådstartare Trådstartare kfn
  • Start datum Start datum

kfn

Aktiv medlem
Cykelväg Göteborg-Surte
Finns det någon bra cykelväg från centrala Göteborg till Surte? Med bra menar jag den här gången bland annat att jag vill slippa cykla via Jordfallsbron, cykla på E45:an eller köra stig genom Vättlefjäll. Följer jag cykelbaneskyltarna kommer jag till Agnesberg men inte längre.

Cykelväg Göteborg-Surte
Nä jag har cyklat den vägen många gånger till Alebacken och jag tycker att hur man än cyklar så är det skit och det suger verkligen att cykla efter RV45.

Cykelväg Göteborg-Surte
Är det jobbpendling du är ute efter så finns nog inget annat alternativ, tyvärr.

Annars är väl förbi i närheten av Surtesjön enda möjligheten till avslappnad cykling.
Surtesjön-Hjällbo-Gamlestaden-GBG

Om en 3-4 år finns det bättre möjligheter efter utbyggnaden av E45 och järnvägen,
Det ska ju bli lokalbana med gång/cykelbana insprängd i berget under Angeredsbron, sen väljer du gamla Rv45 efter Agnesberg.

Edit: Stavfel

Senast redigerad av en moderator:
Cykelväg Göteborg-Surte
Det går en stor anlagd stig mellan fotbollsplanerna norr om Gårdsten ner till Surte. Cykelplaneraren väljer också den vägen om man tar lämpligaste väg.

Clipboard01.png ht=312

http://goteborg.trafiken.nu/TrafikenNu_Templates/Iframe.aspx?id=550

Angerednorra2000crop.png ht=410

Cykelväg Göteborg-Surte
Tackar för bra svar! Särskilt orienteringskartan över området kring Keillers damm eftersom terrängkartan saknade stigar där jag tyckte det borde kunna finnas något. När jag använde cykelplaneraren från en punkt inne i Surte blev första punkten att starta på Jordfallsbron ...

Det är jobbpendling jag tänker på, så även om E45 kan fungera under den ljusa delen av året har jag svårt att se mig själv cykla till jobbet den vägen en mörk och regnig decembermorgon. Får väl bli vuxen och börja köra bil till jobbet ...

Tillbaka
Topp