Cykelvägar borås efterlyses.

Freahl

Ny medlem
Tar tacksamt emot tips på bra landsvägsrundor i boråsområdet. Allt tas emot.

Ut om några timmar på hojen i ett strålande borås(faktiskt sant).

Beror på hur långt du vill ha, sist så körde jag till Viared (nästan till ellos), mot seglora, väl i seglora, mot borås igen via svaneholm, viskafors osv. Blev 43km från Hestra räknat.

Annrs så kan man köra lite kortare och backigare, upp över hässleholmen, mot Ymergården (utan att köra in där) över Hyberg till Sparsör, till Fristad, kan här förlänga till Vänga, annars direkt mot Bredared, därefter antingen direkt tillbaka till Borås eller så över Snadhult, Sandared till Borås. Kortaste vägen ca 40km.

Annars ser jag också fram emot tips på rundor...

//jns

jns:
Jag får testa din runda du skrev om.
Själv körde jag igår ut mot sjöbo, till tosseryd och sen vidare till brämhult, därefter till centrum. Totalt 32 km. Rätt backig vid tosseryd, underbart!

Borås- Bollebygd- Töllsjö-Borås.
Borås-Seglora-Hyssna-Bollebygd-Borås

Listan kan göras lång liksom turerna.

Får jag oxå kaffe Sebbe?

Ahh, just det man kan köra via Hyssna, jag hade fått för mig att köra från Seglora direkt till bollebygd men där är det ju grus :-(. Hur lång blir den svängen då, alltså via Hyssna??

Kom på en ny cykelbutiks runda.
Börja på Tullen hos Henrikssons, Kör över Hestra till Bredared, Fristad, Gingri, Rångedala, gamla järnvägen till JBs Cykel i Dalsjöfors,
fortsätt jvg-banken till Gånghester och ner till Cykelcenter. Sist lite urtrampning nån kilometer till Cykelshopen.
Förvisso missar du Sebbes kaffe, men du får ditt lystmäte i form av cyklar och cykling tillfredsställt.

kom in på en kopp kaffe hos oss på cykelshopen i borås så ska du få så många tips du önskar,
allt ifrån ca timmen upp till hur länge som helst

mvh kjelle

Provade nya racern runt Åsunden igår. Hur bra som helst. Cykelbana på gamla järnvägen från Gånghester via Ulricehamn till
(nästan) Gällstad, sen vägen tillbaka via Dannike till Borås. Ca 95km med lite trafik. Ganska platt.

Har nu utvärderat en av dina turer nilebiker, Borås-Bollebygd-Töllsjö-Hedared(direkt från Töllsjö alltså inte R180)-Sandhult-Källhult där jag tog en fika hos föräldrarna. Nästa gång blir det till Borås. Mycket trevlig tur i gårdagens ypperliga cykelväder! Räknade också in årets första Huggorm...

Tyvärr var batterierna i cykeldatorn slut så jag har ingen distans.

//jns

Tillbaka
Topp