Cykelvänner i Kungälv?

Peekay

Ny medlem
Cykelvänner i Kungälv?
Hej på er! Söker efter fler vänner att cykla tillsammans med i blandad terräng i Kungälv med omnejd. Har sett "spår" efter andra cyklister alldeles ovanför mig i skogen och önskar såklart få hänga på... Ge er tillkänna så kan vi dra en repa tillsammans!

Cykelvänner i Kungälv?
Mest i fontin när jag väl cyklar i Kungälv. Så det blir ju på bohusleden nån gång ibland. Jag tror inte på dom där cykelförbudsskyltarna.

Men mest cyklar jag nedförs i kortedalakrokarna. Nån gång ibland kör jag i nedförsspåret vid fontinbacken.

Har du några tips?

Cykelvänner i Kungälv?
Imorgon ska jag ner till Vallåsen och förlusta mig.
Men det hade varit kul att hooka upp med fler kungälvhappy's någon dag.

Börjesson, ska vi ta följe på bohusleden?

Cykelvänner i Kungälv?
Jag hänger med på en sväng på bohusleden, vet dock inte när. Bor ute i Skärhamn ett tag framöver, borde kunna flytta hem i slutet av veckan om badrummet är klart.
Kanske nästa helg?

Cykelvänner i Kungälv?
Jag har en hantverkare hemma som ligger efter tidsmässigt så jag kan inte flytta hem ännu. Bor just nu hos svärföräldrarna i Skärhamn.
Eventuellt kommer jag att cykla i Stenungsund, Furufjäll eller ute på tjörn i helgen.

Cykelvänner i Kungälv?
Jag bor på Tjörn, och cyklar ständigt!
Bara att höra av er ifall ni vill dra
en sväng, så kanske vi kan mötas upp. :)

Edit: Alltså, om ni skulle vara här ute
då. Såg att det kunde inträffa. ^^

Mvh Roger!

Senast redigerad av en moderator:
Cykelvänner i Kungälv?
Hallå!
Jag och min polare har halvbokat en tur på Torsdag. Vi brukar dra ut vid 17.30-18.00-tiden. Du /Ni är hjärtligt välkomna att hänga på. Kompisen bor i Ytterby och jag i Ullstorp och brukar träffas antingen hos honom eller hos mig beroende var vi ska cykla. Kan tänka mig en tur en bit på Bohusleden... Häng På!

Cykelvänner i Kungälv?
Hade varit så kul att hänga på men jag jobbar :(
Kommer inte köra fredag som jag skrev tidigare utan kommer köra en runda i ytterby på lördag vid 18-19-tiden, alla är välkomna att följa med även på denna tur..

Cykelvänner i Kungälv?
Pratade just med polaren. Vi kör en tur ändå, men på mindre slaskiga vägar. Mest bara för att hålla hjulen snurrande. Om ni ändrar er så är vi på utsatt plats 17.30

Cykelvänner i Kungälv?
Ja,tjena vad det regnade! Men som vanligt blev det en fantastiskt tur. Vi gjorde en snabb PITSTOP vid Romesjön för ett snabbt dopp i vad som kändes som 35gradigt vatten(14gr i luften). Ösregn,cykling och sommarbad, vad kan då gå fel? Jo fråga vito....hhehe
Hoppas vi blir ännu fler nästa gång på Happyride Kungälv
Får se om R lägger in turen från hans GPS?

Cykelvänner i Kungälv?
Det blev en blöt tur med Vito och Peekay runt Romesjön via bohusleden. Telefonen funkar inte längre, fixade inte lite vatten (trots simkort fniss)

Bilagor

• Terräng Kungälv 2009-07-09.jpg
    Terräng Kungälv 2009-07-09.jpg
    142.7 KB · Besök: 41
Cykelvänner i Kungälv?
Ja,om man inte skruvar riktigt noggrannt på stoppskruv och bakväxel,då får man spetta loss kedjan från ekrar och kassett med hjälp av cykelkamrater...

Det var ett duschande regn som föll mot slutet,men det blev en fin liten tur.

Cykelvänner i Kungälv?
Jag cyklar mycket väster om Kungälv där det finns massor med stigar men jag cyklar ibland in till Fontin/Bohusleden men också till Vättle.
Kan vara kul att hänga på någon gång eller få sällskap här.

Cykelvänner i Kungälv?
Förtydligande angående min tur imorgon:

Samling på dagiset Viljans parkering i korsningen Sparråsvägen/Stenåldersgatan kl 18:30.
Det blir minst ett varv på mtb-banan på enekullen + några godbitar i närheten.
Kommer ta ca 1,5 timme och jag ställer in om det ösregnar..

Bosse:
Hänger gärna på dig någon dag framöver, missade ju din senaste ride pga att jag jobbade :(

Cykelvänner i Kungälv?
Det blev 1 timme och 50 minuter i en något blöt skog :)
Regnet gjorde lagom uppehåll till starten och solen tittade fram på slutet, en kanonrunda enligt mig.
Tack ännu en gång för sällskapet (vi blev 3st).

Cykelvänner i Kungälv?
Tack själv för en härlig guidning och speciellt tack för din vertikala spagat innehållande både cykel och träd :) (hoppas att allt ramlade på plats till slut)

/Anders & Ola

Cykelvänner i Kungälv?
Lyfter gammal tråd pga bra rubrik..

Planerar att ta en tur på bohusleden imorgon med start ca 10:00 från grustaget strax söder om grandalen för att sedan köra norrut.
Blir ca 3h på hala rötter :)
Någon som är på? Vill inte cykla ensam..

Cykelvänner i Kungälv?
Det hade varit himla skoj nu när xc-hojen är i ordning!
Men jag kan inte, ska ner till Vallåsen och kolla på deras gamla hyrcyklar som en polare är intresserad av.

Simon

Tillbaka
Topp