Cykelvasan 2013

Cykelvasan 2013
På tal om CX så kom jag precis på att jag inte såg en enda cross i år! Förra året kryllade det av folk som kämpade sig fram på såna. Starkt gjort Ni som kom imål på en cross! Jag satt och önskade mig en heldämpad 29'a de sista milen när jag tyckte det var djäkligt jobbigt och stökigt med min HT 26'a...

Cykelvasan 2013
Kul läsning :)

Körde in på 5.04. Hade satt under fem timmar som mål men efter att jag fick stanna för att släppa fram ambulans och vid sista milen kände jag att det verkligen inte fanns mer kvar i benen att ta av. vet inte hur sjutton jag tog mig i mål. Men det gick.
Så 5.04 är jag jäkligt nöjd med. Första vasan och nu har jag en tid att slå nästa år :)

Klarade två av tre mål. Inte kliva av cykeln och inte gå uppför Oxbergsbacken. Det blev en grymt stor vinst för mig rent mentalt. Inser ju att det var på grund av det jag var så trött på slutet. Men det var värt det.

Cykelvasan 2013
Städar_sällan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan det vara så att man bir lite mosig i skallen
> av anträngningen?
> (Som svar till freddo)

Kanske men det känns som lite tidigt redan vid Evertsberg. Min ansträngning kändes inte liten den heller och jag lyckades ta mig i mål utan att meja ner andra. Vilket de flesta gör trots allt så jag tror mer på attitydsproblem, typ dom vissa bilister beter sig i trafiken i förhållande till cyklister/motorcyklister

/Freddo

Cykelvasan 2013
4,12 känns ok endå med tanke på att knäna sa upp sig efter 1 mil och i Risberg tror jag det var blev jag prejjad/knuffad av en 110kg Norrman med en otb ut i diket i ca 20 kmh som resultat.
Klarade mig bra med öm nacke och ett litet skrapsår så jag hade tur.
Det var heltklart mindre hänsyn och omtanke i år än förra året.
Tror att 12000 pers är för många känns som jag fick bromsa mig igenom vasan då det var jämntjockt med folk hela vägen och dom flesta var lika förutsägbara som treåringar.
Arangören får ransaka sig själva lite med tanke på alla tillbud.

Cykelvasan 2013
Första cykelloppet ever, men gav mersmak.
4.10 från led 36, mycket omkörning.
Vurpade i svackan innan Hökberg där det blev sank gräsmatta.
Tryckte i mig en gel med högerhanden, när det tog tvärstopp.
Volt och kramp i benen, hoppas ingen filmade ;-)
Men bakväxeln hamnade i kläm så jag fick köa en stund för service.
Sen, så full rulle det gick med trötta ben.
Tycker ändå, som nybörjare att det var ganska studsigt och svårkört på sina ställen.
Hade förmodligen för mycket luft i däcken - 2,8 bak. Blir mindre nästa år.
Summa summarum - blir fler mtb-lopp för mig!

Cykelvasan 2013
Det kan ju också vara så att under 1,140,000 (12000*95) trampade mtb km blir det en hel del vurpor. Det hör liksom till sporten...
Jag har kört ca 1000 km i år och ramlat minst 10 gånger , det blir 1/100km. om då alla håller mitt vurpsnitt borde det bli ca 11400 vurpor under vasan....:)

Cykelvasan 2013
Selast skrev:
> På tal om CX så kom jag precis på att jag inte
> såg en enda cross i år! Förra året kryllade
> det av folk som kämpade sig fram på såna.
> Starkt gjort Ni som kom imål på en cross! Jag
> satt och önskade mig en heldämpad 29'a de sista
> milen när jag tyckte det var djäkligt jobbigt
> och stökigt med min HT 26'a...

Körde på CX och såg en annan med hovet-tröja på CX som jag fick lite draghjälp av innan Mångsbodarna. Ganska lättåkt på asfalten och de fina grusvägarna. Inte riktigt samma flyt där det var som stökigast tex vid Oxbergssjön. Jag hade satt på så breda däck som det gick att få in och det gav lite mjukare körning. Använde de övre bromshantagen ganska ofta neförsbackarna.

Cykelvasan 2013
Jag har inte vurpat en enda gång under sådana förhållanden som Vasan erbjuder i form av terräng, inte förrän nu då men jag känner att jag inte gärna kunde göra nått åt det förutom att möjligen stannat hemma eller startat sist. Att folk kör omkull är väl en sak som hör till men att folk blir nermejade på ett motionslopp tycker jag inte hör till.

Men var det fler som såg den där jättegropen som var på ett ställe? Var riktigt djup och borde lätt ha märkts ut. Det var däcksmönster i den så några borde ha kört ner i den och slagit omkull rätt ordentligt.

/Freddo

Cykelvasan 2013
fphotography skrev:
> Jag har inte vurpat en enda gång under sådana
> förhållanden som Vasan erbjuder i form av
> terräng, inte förrän nu då men jag känner att
> jag inte gärna kunde göra nått åt det förutom
> att möjligen stannat hemma eller startat sist.
> Att folk kör omkull är väl en sak som hör till
> men att folk blir nermejade på ett motionslopp
> tycker jag inte hör till.
>
> Men var det fler som såg den där jättegropen
> som var på ett ställe? Var riktigt djup och
> borde lätt ha märkts ut. Det var däcksmönster
> i den så några borde ha kört ner i den och
> slagit omkull rätt ordentligt.
>
> /Freddo

Även om Cykelvasan för dom allra flesta är ett motionslopp så är det ju under tävlingslika förhållanden och majoriteten som kör tävlar ju om inte annat så mot sig själva för att få en bra tid. Att det då bland 12000 pers finns några som kör över sin förmåga och tar onödiga risker får man nog tyvärr räkna med om man ställer upp, mtb tävlingar är tyvärr inte helt riskfria.

Cykelvasan 2013
ordens skrev:
> fphotography skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har inte vurpat en enda gång under sådana
> > förhållanden som Vasan erbjuder i form av
> > terräng, inte förrän nu då men jag känner
> att
> > jag inte gärna kunde göra nått åt det
> förutom
> > att möjligen stannat hemma eller startat sist.
> > Att folk kör omkull är väl en sak som hör
> till
> > men att folk blir nermejade på ett motionslopp
> > tycker jag inte hör till.
> >
> > Men var det fler som såg den där jättegropen
> > som var på ett ställe? Var riktigt djup och
> > borde lätt ha märkts ut. Det var
> däcksmönster
> > i den så några borde ha kört ner i den och
> > slagit omkull rätt ordentligt.
> >
> > /Freddo
>
> Även om Cykelvasan för dom allra flesta är ett
> motionslopp så är det ju under tävlingslika
> förhållanden och majoriteten som kör tävlar ju
> om inte annat så mot sig själva för att få en
> bra tid. Att det då bland 12000 pers finns några
> som kör över sin förmåga och tar onödiga
> risker får man nog tyvärr räkna med om man
> ställer upp, mtb tävlingar är tyvärr inte helt
> riskfria.

Fast det är stor skillnad att köra över sin förmåga med sin egen hälsa som insats jämfört med att riskera andras.

Jag blåste på i 40-45 knyck nedför i stort sett alla skogsbackarna men blev det trångt så var det ju bara att gilla läget och bromsa om det inte gick att köra ut tillräckligt långt i sida. Men vid de tillfällena kom det ändå någon som chansade och körde igenom luckan som jag hade bedömt som för liten. Då tycker jag ändå själv att jag är hyfsat tekniskt duktig utför och kände aldrig att jag var på gränsen för min egen del.

Cykelvasan 2013
Rattnalle skrev:

>
> Fast det är stor skillnad att köra över sin
> förmåga med sin egen hälsa som insats jämfört
> med att riskera andras.
>

Det är ju det jag menar, att det bland 12000 tävlingsinriktade personer i ett mtb lopp finns några som inte förstår att det riskerar både sin egen och andras säkerhet och kör över sin förmåga får man nog kallt räkna med om man ställer upp, tyvärr!

Cykelvasan 2013
Rattnalle skrev:

>
> Fast det är stor skillnad att köra över sin
> förmåga med sin egen hälsa som insats jämfört
> med att riskera andras.
>
> Jag blåste på i 40-45 knyck nedför i stort sett
> alla skogsbackarna men blev det trångt så var
> det ju bara att gilla läget och bromsa om det
> inte gick att köra ut tillräckligt långt i
> sida. Men vid de tillfällena kom det ändå
> någon som chansade och körde igenom luckan som
> jag hade bedömt som för liten. Då tycker jag
> ändå själv att jag är hyfsat tekniskt duktig
> utför och kände aldrig att jag var på gränsen
> för min egen del.

Blev det en krasch då varje gång någon annan gjorde en annan bedömning än dig, när du tyckte luckan var för liten?
Eller var det så att dom kom förbi och därmed gjorde bättre bedömning eller var ännu bättre på att cykla så dom kunde köra med mindre marginaler...:)

Cykelvasan 2013
hm skrev:
> Rattnalle skrev:
> -----
>
> >
> > Fast det är stor skillnad att köra över sin
> > förmåga med sin egen hälsa som insats
> jämfört
> > med att riskera andras.
> >
> > Jag blåste på i 40-45 knyck nedför i stort
> sett
> > alla skogsbackarna men blev det trångt så var
> > det ju bara att gilla läget och bromsa om det
> > inte gick att köra ut tillräckligt långt i
> > sida. Men vid de tillfällena kom det ändå
> > någon som chansade och körde igenom luckan
> som
> > jag hade bedömt som för liten. Då tycker jag
> > ändå själv att jag är hyfsat tekniskt
> duktig
> > utför och kände aldrig att jag var på
> gränsen
> > för min egen del.
>
> Blev det en krasch då varje gång någon annan
> gjorde en annan bedömning än dig, när du tyckte
> luckan var för liten?
> Eller var det så att dom kom förbi och därmed
> gjorde bättre bedömning eller var ännu bättre
> på att cykla så dom kunde köra med mindre
> marginaler...:)

Möjligtvis hade de smalare styren än mina 660mm. Annars var det trååångt. Jag kan inte utesluta att någon upplevde mina omkörningar som farliga heller iofs. Jag var inte direkt konservativ i mina bedömningar av när det var för smalt men jag gör stor skillnad mellan att riskera min egen hälsa, typ flyga rakt fram i en kurva för att jag tappar fästet, eller skada någon annan för att jag fastnar med mitt styre i deras.

Det där är lite som att säga att de som kör 2m bakom andra bilar på motorvägen gör en "bättre" avståndsbedömning eftersom de oftast klarar sig utan att det händer något.

Cykelvasan 2013
Det räcker väl med att det blir krasch en gång med skador som följd för att det ska vara onödigt? Det där är ju samma hjärndöa resonemang som många trafikanter använder sig av. Det har har funkat förr så det går nog bra nu med... En krasch var 100:e gång kan det ju vara värt... Gör man det på egen hand har jag inga åsikter men när man riskerar andras hälsa så är det inte okej.

Med små marginaler så är det bara en tidsfråga innan det händer nått inte om det kommer hända nått.

/Freddo

Cykelvasan 2013
Selast skrev:
> På tal om CX så kom jag precis på att jag inte
> såg en enda cross i år! Förra året kryllade
> det av folk som kämpade sig fram på såna.
> Starkt gjort Ni som kom imål på en cross! Jag
> satt och önskade mig en heldämpad 29'a de sista
> milen när jag tyckte det var djäkligt jobbigt
> och stökigt med min HT 26'a...

Tack men det gör jag inte om =0) Vi såg 3-4 CX inkl. min.

Cykelvasan 2013
Trodde på 3.40 med det blev 4.06. Började må smådåligt efter Mångsbodarna och magen protesterade av eventuellt för mycket sportdryck? Det var länge sedan jag var så trött som på slutet, hade inga krafter alls! Inte min bästa dag, ändå nytt personligt rekord med 4 minuter, så jag får väl vara nöjd. Vi hade i alla fall tur med vädret!

Cykelvasan 2013
fphotography skrev:
> Det räcker väl med att det blir krasch en gång
> med skador som följd för att det ska vara
> onödigt? Det där är ju samma hjärndöa
> resonemang som många trafikanter använder sig
> av. Det har har funkat förr så det går nog bra
> nu med... En krasch var 100:e gång kan det ju
> vara värt... Gör man det på egen hand har jag
> inga åsikter men när man riskerar andras hälsa
> så är det inte okej.
>
> Med små marginaler så är det bara en tidsfråga
> innan det händer nått inte om det kommer hända
> nått.
>
> /Freddo

Som sagt om man är ute efter 100% säker cykling där inga krascher under några som helst omständigheter får förekomma så gör man nog bäst i att undvika cykeltävlingar i skogsmiljö med 12000 deltagare.

Som Rattnalle är inne på så är ju risktagande en högst personlig upplevelse där man kanske tenderar att uppleva alla manövrar som andra gör som man inte behärskar själv som onödigt risktagande.

Senast ändrad:
Cykelvasan 2013
Jag fick erfarenhet från att köra en dryg timme innan mina punkteringar med cyklister i starled 7. Väldigt stor skillnad när jag en halvtimme senare är igång och kör med blandat startled 13-5 cyklister. Betydligt större differenser mellan hur de klarar sig tekniskt. Många stannade helt sonika vid samtliga backar, både utför och nedför.
Mycket hade underlättat om folk körde som de var instruerade, dvs köra om på vänstersidan och sen gå tillbaka till högersidan. Men de har väl samma prestigetänkande som när de kör bil på tom motorväg i vänsterfältet.
Själv drog jag med mig en hel del klungor sista halvan av loppet och flera gånger körde man in i mitt bakhjul, så marginalerna är inte stora när man börjar bli trött.

Cykelvasan 2013
3.00 från andra startgrupp på helstel fulkines-29a. 7.9kg tung. Min första Cykelvasa. 2.5bar fram o bak på RoRo/RaRa 2.25. Det skumpade så mycket att min Garminhållare ramlade av styret.

Om jag fick göra om det så skulle jag inte cykla på mer än 2.0 bar.

Cykelvasan 2013
Gårdagens CV blev inte som planerat.
Började mycket bra det första 3 milen. Låg 6 minuter för förra årets tid i Risberg.
Sedan gick växelvajern av och man fick gå tillbaka några kilometer till servicedepån i Risberg. Depåstopp och ny vajer sedan bar det iväg igen. Tog en stund att komma upp i tempo igen. Efter Evertsberg strax innan Oxbergssjön var det dags för dagens första punka. I med ny slang och iväg. Några kilometer senare ungefär i mitten av sjön blev det punka igen. Hade nog haft lite för bråttom när jag satte i första slangen och jag tror det blev ett veck vid ventilen.

Hade bara en slang denna gång så det blev ett försök med lagningslappar. Gick sådär och efter ett tag läckte det hela tiden. Hade en ny stor patron så det gick att fylla på några ggr och att cykla en bit. Strax innan korsningen över vägen till oxbergsbacken var det helt slut så det blev att gå upp för hela backen och sedan ned till kontrollen i Oxberg. Jag vann iaf inte Preems climbpris. :)
Nytt depåstopp och ny slang sen så klarade jag mig iaf in i mål. Denna sträcka fick jag cykla med en hel del från senare startgrupper och det blev en del slalomåkning. Många verkar ha tagit slut fullständigt efter den sega gräsmattan upp till Hökbergskontrollen.

Resultatet med lite deprimerande 4:45. Mer än en timme efter förra årets resultat.
Fick iaf i mig några muggar blåbärssoppa vid depåstoppen. :)
22/9 öppnar anmälan till 2014 och jag hoppas min tid från 2012 fungerar i seedningen.

Cykelvasan 2013
Jag körde helstel Nishiki Pinnacle 29er med Niner gaffel, No Tubes Race Gold 29er hjul, S-Works Renegade 1,95" med 1,50 bar fram och 1,55 bar bak. Det enda jag saknade var en större storkaka. Vikt 8,3kg

Cykelvasan 2013
I mitt fall är ju " upplevelsen" rätt konkret eftersom jag de facto blev nerkörd. Jag inbillar mig att jag inte var den enda som blev nerkörd heller.

Undrar om folk resonerar lika dant i trafiken. Med en halv miljon trafikanter i Stockholm får man räkna med att bli nerkörd...

Visst händer det olyckor som är mer eller mindre oförutsägbara, men som folk cyklade på vasan så säger min erfarenhet att de flesta var rätt förutsägbara. Men okej vi säger väl att det är helt okej att folk kör ner varandra.

/Freddo

Cykelvasan 2013
Cykelvasan måste ju, näst efter Vätternrundan, vara det lopp där man riskerar att skada sig mest på. Massor av folk med enormt varierande förmåga, styrka och vana. Jag skulle bli förvånad om det inte hade varit några krascher.

Cykelvasan 2013
fredrikw skrev:
> Cykelvasan måste ju, näst efter Vätternrundan,
> vara det lopp där man riskerar att skada sig mest
> på. Massor av folk med enormt varierande
> förmåga, styrka och vana. Jag skulle bli
> förvånad om det inte hade varit några krascher.

Det skulle jag också ha varit, men det finns ju de som mer onödiga än andra. Typ omkörningar utför när det är en dryg halvmeter brett.

/F

Cykelvasan 2013
fphotography skrev:
> fredrikw skrev:
> -----
> > Cykelvasan måste ju, näst efter
> Vätternrundan,
> > vara det lopp där man riskerar att skada sig
> mest
> > på. Massor av folk med enormt varierande
> > förmåga, styrka och vana. Jag skulle bli
> > förvånad om det inte hade varit några
> krascher.
>
> Det skulle jag också ha varit, men det finns ju
> de som mer onödiga än andra. Typ omkörningar
> utför när det är en dryg halvmeter brett.
>
> /F

Jag vet inte vilken Vasa du körde igår men den jag körde hade inte en enda passage som bara var en dryg halvmeter bred!

Cykelvasan 2013
Då lider väl du också av ett manligt ögonmått...

Killen i fråga kroka fast i mina växelreglage så det var liksom ingen liten missbedömning. Men vi konstaterar att det är helt i sin ordning att få saker och ting sönderkörda på ett motionslopp och riskera sjukskrivning. Det är sånt man får räkna med helt enkelt på ett familjeevent.

Jag ska hävda detsamma nästa gång nån gnäller över att de blir prejade i Stockholm eller nån annan storstad.

/F

Cykelvasan 2013
Jag tycker inte det var några problem med att köra om. Vid ett fåtal tillfällen fick jag bromsa i nedförbacke för att någon "var i vägen" Ett par gånger var det cyklister som låg i vänster fil medan det var fritt på höger. Bara att kominusera sin intention och köra om på höger :)
Många ovana cyklister. Fint att visa hänsyn så man inte skrämmer bort dem från sporten

Cykelvasan 2013
Lite halft ot fråga.

Hur funkar vasan att köra med en 26tums ht?
Frugan börjar bli sugen på att köra nästa år men saknar cykel.
Ska försöka komma undan så billigt som möjligt men ändå så pass bra så att cykeln inte begränsar henne.

Cykelvasan 2013
Jag är ju gubbe själv men irriterade mig på flera stycken så kallade grånade "gentlemen" som absolut inte gav många extra millimetrar för omkörning. Tror de var gamla landsvägscyklister för de genade friskt och tog kortaste vägen utan att ens se eller tänka "bakåt" när de växlade spår. :(

Två olyckor hade skett kort innan jag passerade dem, tror en hade brutit benet, men är inte säker. Han gallskrek i alla fall och man fick en kort stund andra tankar i hjärnan än sitt eget svettotempo.

Cykelvasan 2013
Grymt bra jobbat alla ute i vasaspåret!

Cyklade själv in på 4:22, jämfört med förra årets 4:41 så jag är nöjd med det :)Körde med min Scott Spark med låsta dämpare hela vägen så kanske blir en Bros Magic 650b till nästa år :)

Cykelvasan 2013
fphotography skrev:
> Då lider väl du också av ett manligt
> ögonmått...
>
> Killen i fråga kroka fast i mina växelreglage
> så det var liksom ingen liten missbedömning. Men
> vi konstaterar att det är helt i sin ordning att
> få saker och ting sönderkörda på ett
> motionslopp och riskera sjukskrivning. Det är
> sånt man får räkna med helt enkelt på ett
> familjeevent.
>
> Jag ska hävda detsamma nästa gång nån gnäller
> över att de blir prejade i Stockholm eller nån
> annan storstad.
>
> /F

Jag förstår att du är upprörd över det som hände ingen vill bli påkörd med dess konsekvenser, men jag har heller aldrig hävdat att det är "helt i sin ordning med sönderkörda grejer, sjukskrivning etc" eller att man får "räkna med det". Men man får nog tyvärr vara medveten om att det KAN hända ett och annat på ett arrangemang med 12000 cyklister i för många en ovan miljö, vare sig man kallar det motionslopp, tävling eller familjeevent!

Cykelvasan 2013
Min första CV och det funkade bra i 35km sen kom krampkänningar i vaden. Vid Evertsberg så tog jag en paus och fick massage + liniment av sjukvårdarna där. Sen vara jag tvungen att stanna lite vid varje kontroll och stretcha lite. Kom in på 4.30 till slut och får vara nöjd med det :-)

Cykelvasan 2013
Är det någonstans folk tar ut sig så är det på de första 30km och målrakan :P Sjukt svårt att ta det lite piano i början när alla håller temp :)

/G

Cykelvasan 2013
Körde i mål på 3:53. Kunde kanske tryckt på lite mer men helstel mtb kräver lite. Men sknade aldrig dämpare, egentligen.

Vad gäller omkörning, det fanns ofta bara ett uppkört spår, där många ville ligga. Sedant kan man faktiskt be folk att byta spår, gjorde jag, funkade jättebra. Tackade såklart efteråt. Enda illkörning jag såg var en gulklådd gråhårig man från Norsborg Ck som körde om mig två gånger. Båda lika farliga, en av dem i nedförsbacke precis vid en olycka, där alla uton han bromsade.

Annars klart nöjd med allt, klart bättre med mtb än cx som jag körde förra året.

Cykelvasan 2013
Jag tycker det ör lite gnälligt här. Om man åker på ett evenemang med tidtagning och tycker det är trångt med två cyklar i bredd på en grusväg -som en som jag kördw om var upprörd över - så är man nog på fel plats.

Cykelvasan 2013
Första tävling för mig över huvud taget och vilken dag det blev! Då jag fick tag på en reservplats så hamnade jag i startled 46 med start 12.40 lagom tills solen bestämde sig för att stanna kvar.
Tiden då? 4.15.45, alltså klart nöjd! Hade satt ett mål på under 5 timmar :)
Kommer helt klart tillbaka nästa år med en ny cykel och ett nytt mål på under 4 timmar!

Cykelvasan 2013
Mycket väl arrangerat lopp, dock sällar jag mig till skaran som tycker att det var hetsig,ibland på gränsen till otrevlig stämning i spåret, speciellt de lite äldre manliga cyklisterna körde kanske lite väl aggressivt i utförslöpan för att sedan storkna (SPD-vurpa) i uppförsbackarna. Men jag hade i alla fall trevliga 4:05 timmar i sadeln:)

Cykelvasan 2013
Jenny W skrev:
> Många ovana cyklister. Fint att visa hänsyn så
> man inte skrämmer bort dem från sporten

Du är min idol Jenny! :-)

Cykelvasan 2013
Mr. Scott skrev:
> Jag tycker det ör lite gnälligt här. Om man
> åker på ett evenemang med tidtagning och tycker
> det är trångt med två cyklar i bredd på en
> grusväg -som en som jag kördw om var upprörd
> över - så är man nog på fel plats.

Jag håller med, är man orolig för folk som åker långsamt är det bara att träna mer och köra tävlingsklass. Tråkigt med olyckor men det är sällan bara en åkares fel att det blir krasch är min erfarenhet.

Jäkligt kul lopp! Första gången för mig, kom in precis över 3h.

Cykelvasan 2013
frippes skrev:
> Vad gäller omkörning, det fanns ofta bara ett
> uppkört spår, där många ville ligga.

Det där var en klar försämring från tidigare år. Det "enda" spåret genade dessutom friskt höger till vänster, så jag vågade inte köra om de köer som bildades bakom osäkra åkare när det gick utför på sprängstensgruset. Då var det mycket lättare att köra om nerför skumpiga grässlänter och steniga traktorstigar.

Jag tycker att just grusvägarna med lös sprängsten som gör att man liksom flyter ovanpå om man inte kör i de uppkörda spåren/spåret är riktigt farliga. Klart värre än de mer stökiga partierna med uppstickande stenar och tvättbrädor.
Min krasch uppstod av att killen framför mig inte uppmärksammade en redan kraschad cyklist i tid. Han (den skadade) satt lätt vimmelkantig precis till vänster om spåret och han framför mig panikgirade åt höger med framhjulsslad som resultat. Jag, som redan gått ut åt höger, hann bara bromsa en aning innan jag körde rakt på honom (förstår nu hur jäkla snabb reaktion Cav hade när han bunny-hoppade förra året) och gjorde en otb med skrapat knä och höt som resultat. Vi klarade oss bra båda två, även om jag tror att han fick en ganska saftig lårkaka av mitt framhjul. Kunde gått riktigt illa.

Cykelvasan 2013
pme skrev:

. Vi klarade oss bra båda två, även om
> jag tror att han fick en ganska saftig lårkaka av
> mitt framhjul. Kunde gått riktigt illa.

Eller också gick det relativt illa. Jag var nära att haka i en tjej i en uppförsbacke, i promenadfart. Det är faktiskt inte så ofta det går i trettio km/h ens.

Tillbaka
Topp