Jag är lika nöjd som vanligt med årets lopp. Har nu kört fyra år i rad, bara första året som jag missade. Tycker att bemötandet från medcyklisterna varit lika trevligt varje år, trots att jag kört från olika startled.
2010: Motion led 18 (av 20 el 24?), många omkörningar - inga problem att komma fram när jag kommunicerade "Kommer vänster", de flesta flyttade på sig direkt eller så snart det var möjligt. Mycket trevligt och en del snack utefter banan. Tid 3:39.
2011: Motion led 5, en hel del omkörningar av de långsamma i tävlingsklass, inga problem alls, vänligt bemötande. Tid 3:17.
2012: Tävlingsklass led 3, en del omkörningar, inga problem, vänligt bemötande. Tid 3:09.
2013: Tävlingsklass led 2, ett fåtal omkörningar, blev omkörd av fler, inga problem bara vänligt bemötande, hörde inte speciellt många "Kommer vänster". Tid 3:11.
Kan inte påstå att jag tycker attityden under loppet blivit hårdare/råare med åren, det är samma vänliga bemötande år efter år. Antalet olyckor som jag sett känns konstant, kanske t o m. en minskning?
Jag har även kört Mörksuggan två år i rad, och även där har jag sett personer som kört omkull. Procentuellt sett betydligt fler vurpor där än i CV, men det har jag inte sett något gnäll om?
Kommer jag att köra CV2014? Ja, troligtvis blir det så!