Cykelvasan startgrupper

Gusthoren

Medlem
Cykelvasan startgrupper
Hej. Frågan slog mig, vilken startgrupp kommer jag hammna i i nästa års cykelvasa. Körde förra året på 4 timmar o 6 min startade då i grupp 40. Undrar ungefär vilken startgrupp man skulle hamna i nästa år sett från min förra tid? Dvs vilken tid fick ni föregående år och vilken grupp hamnade ni då i? Ta gärma inte med seedingslopp i era kalkylationer.
Tack!
// Gusthoren

Senast ändrad:
Cykelvasan startgrupper
"Vi tillämpar seedning i följande lopp och klasser:
Cykelvasans tävlingsklass (grupp 1-3 + grupp 4 från Cykelvasan tidigare år).
Cykelvasans tävlingsklass för damer.
Cykelvasans motionsklass (grupp 8, 12, 16, 20, 24 och 28).
Cykelvasan Öppet Spår och Cykelvasan 45 startgrupp efter förväntad åktid. Anges vid anmälan.
Cykelvasan 30 är ett motionslopp och där får man startgrupp efter när man anmält sig."

Allt från vasaloppets hemsida.http://www.vasaloppet.se/lopp/cykellopp/cykelvasan90/seedning/ (googlade seedning cykelvasan)

Svårt att säga något då motionsklass inte räknas som tävling. Du kommer förmodligen få starta bättre iaf, det måste vara en tröst :D

Senast ändrad:
Cykelvasan startgrupper
Det verkar som att CV delar in folk i grupper om fyra, 8-11, 12-15, 16-19, 20-23, etc. i motionsklass. Nästan den uppfattningen jag har fått när jag försökt lista ut seedningen.

Cykelvasan startgrupper
Om jag förstått rätt så används grupp 8, 12, 16, 20, 24 och 28 som seedingplatser för lopp utanför cv.
Man kan alltså inte seeda sig till bättre än 8 utanför cv (motion).
Gissar att du hamnar mellan 20 och 24
/Roger

Tillbaka
Topp