Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hinken74 sa:Jag lyfter denna tråden.
Jag gjorde illa vaden och drog på mig en bristning i samband med ett löplopp. Kan inte springa eller gå riktigt utan att halta fram. Löpningen väntar jag med men cyklar och simmar en del vilket funkar ok. Kan dock inte stå upp i backarna på cykeln eller belasta tungt då vaden säger ifrån. Är det då rimligt att tro att man klarar cykelvasan om dryga veckan?
Hinken74 sa:Jag lyfter denna tråden.
Jag gjorde illa vaden och drog på mig en bristning i samband med ett löplopp. Kan inte springa eller gå riktigt utan att halta fram. Löpningen väntar jag med men cyklar och simmar en del vilket funkar ok. Kan dock inte stå upp i backarna på cykeln eller belasta tungt då vaden säger ifrån. Är det då rimligt att tro att man klarar cykelvasan om dryga veckan?
Patrick_C sa:Det ser ut att bli spöregn och åska hela vägen, hur mycket ångest är rimligt att ha?
Manurhin2 sa:Historiskt har prognoserna alla år jag cyklat utom ett blivit bättre ju närmare man kommer.
Ett pissväder-år av 5.
M
julgus sa:Vilket år avser du?
Manurhin2 sa:Historiskt har prognoserna alla år jag cyklat utom ett blivit bättre ju närmare man kommer.
Ett pissväder-år av 5.
M
Manurhin2 sa:julgus sa:Vilket år avser du?
Ett pissväder-år av 5.
M
Kommer inte ihåg, kört alla år utom ett från 2012.
Oavsett prognos och hur mkt det än har regnat även dagen innan så här det alla år utom ett varit bra underlag och väder.
Ett år var det kallt och regnade.
M
Manurhin2 sa:julgus sa:Vilket år avser du?
Ett pissväder-år av 5.
M
Kommer inte ihåg, kört alla år utom ett från 2012.
Oavsett prognos och hur mkt det än har regnat även dagen innan så här det alla år utom ett varit bra underlag och väder.
Ett år var det kallt och regnade.
M
mklmtb sa:Nu bör vi kunna lita på prognoserna, har varit i Lindvallen hela veckan och oj oj, det har inte varit många rätt från prognoserna i slutet av förra veckan. Vi har haft mestadels fint väder.
I år verkar öppet spår få fint väder, upp mot 20 grader i Mora.
Imorgon verkar det bli ok väder för loppet, en varmfront ger regn som kommer in under förmiddagen, så ju tidigare start desto torrare. Jag startar 09:10 och ser ut att klara mig torr halvvägs ca, sedan börjar det bli blött.
https://www.smhi.se/vadret/q/Evertsberg/Älvdalen/2715889
https://www.smhi.se/vadret/q/Sälen/Malung-Sälen/2680615
KungJulian sa:mklmtb sa:Nu bör vi kunna lita på prognoserna, har varit i Lindvallen hela veckan och oj oj, det har inte varit många rätt från prognoserna i slutet av förra veckan. Vi har haft mestadels fint väder.
I år verkar öppet spår få fint väder, upp mot 20 grader i Mora.
Imorgon verkar det bli ok väder för loppet, en varmfront ger regn som kommer in under förmiddagen, så ju tidigare start desto torrare. Jag startar 09:10 och ser ut att klara mig torr halvvägs ca, sedan börjar det bli blött.
https://www.smhi.se/vadret/q/Evertsberg/Älvdalen/2715889
https://www.smhi.se/vadret/q/Sälen/Malung-Sälen/2680615
Men sämsta möjliga vindriktning.
NLC sa:HARPEST!
Spacekitty sa:NLC sa:HARPEST!
Går det att vaccinera sig? Ja inte till årets Vasa då, men nästa kanske.
Sitter myggen & väntar längst vasa-spåret & väntar på attack? Hade jag varit mygg så hade jag även bitit folk som sitter & grillar i stugbyar å andra stilla beteendenjonte987 sa:Blir man så väldigt myggbiten i Vasa tempo? Tycker mest det är ett pushbike problem.
JesperA sa:Sitter myggen & väntar längst vasa-spåret & väntar på attack? Hade jag varit mygg så hade jag även bitit folk som sitter & grillar i stugbyar å andra stilla beteendenjonte987 sa:Blir man så väldigt myggbiten i Vasa tempo? Tycker mest det är ett pushbike problem.
gerrardsdobbar sa:Senaste nytt är att regnet verkar dra in mellan 0900-1000. Ska nog klippa iordning en sopsäck och strosa runt i innan starten så man slipper bli alldeles överjävla blöt.
ForesterGuy sa:gerrardsdobbar sa:Senaste nytt är att regnet verkar dra in mellan 0900-1000. Ska nog klippa iordning en sopsäck och strosa runt i innan starten så man slipper bli alldeles överjävla blöt.
Inte plastsäck väl? Tänk på miljön! ?
marr sa:Går utbrytningen hem?
14.46 regn 0.4mmMEL F.AT sa:Är det någon som blivit blöt eller myggbiten?
sdx sa:14.46 regn 0.4mmMEL F.AT sa:Är det någon som blivit blöt eller myggbiten?
Möjligen lokalt jag hämtar i från Trafikverkets väderstationer och har det i realtid.marr sa:sdx sa:14.46 regn 0.4mmMEL F.AT sa:Är det någon som blivit blöt eller myggbiten?
Såg precis videoklipp på hällregn från någon av mellantiderna..
sdx sa:Möjligen lokalt jag hämtar i från Trafikverkets väderstationer och har det i realtid.marr sa:sdx sa:14.46 regn 0.4mmMEL F.AT sa:Är det någon som blivit blöt eller myggbiten?
poqa sa:sdx sa:Möjligen lokalt jag hämtar i från Trafikverkets väderstationer och har det i realtid.marr sa:sdx sa:14.46 regn 0.4mmMEL F.AT sa:Är det någon som blivit blöt eller myggbiten?
Jag fick två regnskurar och noll myggbett!